Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lotteritråd!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lotteritråd!

Så här efter årsskiftet har vi tittat tillbaka lite på året som varit med PES.

Besöks- och aktivitetssiffror pekar stadigt uppåt. Träffarna från Google och andra sökmotorer är många. Många sökord resulterar i att PES dyker upp högst i resultatlistan.

Allra roligast är den trevliga stämningen och hjälpsamma attityden. Det är väldigt sällan som vi behöver radera eller ingripa i diskussioner.

För att fira detta och (bokstavligt) lysa upp lite i januarimörkret har vi beslutat lotta ut ett par vinster.

ALLA som postar ett inlägg i denna tråd deltar i utlottningen. Skriv gärna hur du hittade till PES, varför du besöker oss eller liknande. Ju fler inlägg desto fler chanser. Uppenbar "spamming" kommer raderas.

Vi lottar ut 2 (två) stycken UV-ficklampor.
    Dessa har diskuterats här på forumet och är väldigt användbara.
    • Upptäck uranglas (vaseline glass)
    • Kontrollera sedlars äkthet
    • Kontrollera vissa mineraler
    • Upptäck vissa lagningar av objekt
    • Hitta golfbollar (!?)
    • Behändigt format att ha i fickan

Dessutom lottar vi ut 2 (två) flaskor FULGENTIN. Ett universalmedel för rengöring och behandling av de flesta material.

Sätt igång och posta!
    Vid midnatt den siste januari stängs tråden och två inläggsnummer dras.
    Bifogade filer
    /Admin
    admin@precisensan.com

Jag fick tipset av min sambo, här får man lära sej väldigt mycket nytt hela tiden, o här kommer jag att förbli.
    Bland det förstajag gör när datorn startas på morgonen så är jag in här o läser o komenterar ibland Har till o med försökt sluta här en gång men det går inte, tror nog jag kommer att vara här jämt o ständigt
    Last edited by guygil; 2009-01-06, 10:26.

Comment

Självklart vill jag vara med och vinna!
      Jag hittade hit för ett par år sedan när jag sökte information om några gamla saker från mitt föräldrahem, sen har jag blivit kvar här. Sen jag började kolla här har intresset för fler ämnen tillkommit, glas t ex, vilket jag inte tittade något efter tidigare.
      ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Jag hittade hit från ett annat forum som diskuterade PES, blev nyfiken och här blev jag.
        Alltid trevliga människor
        Naturligvis vill jag vinna en uv-lampa
        --eller hur det nu va.

Comment

Jag hamnade här efter ivrig marknadsförning från Glasmannens sida..han tjatade ett halvår innan jag föll till föga o kikade in..o se har jag knappt kikat ut*S*

Comment

Har väl varit med nästan från start och även jag hittade hit via info på ett annat forum som jag till stor del lessnat på pga väldigt mycket skitsnack och väldigt ffå trådar som kunde just hålla tråden.

Men ju fler inlägg desto fler chanser tycker jag är att be om spam. Ett inlägg borde väl räcka, eller?

Comment

Blev tipsad om Pes på ett tidigt stadium av Ähjt,en får tacke för de´! Numera blir inte inläggen så många som de har varit från min sida men går in minst ett par ggr per dag och skummar av inläggen, alltid roligt att se vad andra har i sina gömmor.

Har lärt känna flera av de medlemmar som har varit med ett tag och för mig är det en av behållningarna av medlemskapet, får se om det kan bli några nya bekantskaper i år. Den andra anledningen är att man får se saker som andra samlar på och man får intresse för, hur många är inte smittade av pressglasviruset?!

Har redan en UVlampa så jag kan ta rengöringsmedlet vid ev vinst
              Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Fick en fråga från svärmor om vad det var för glas hon hade i gömmorna. Googlade efter ett forum och fann PES. Blev mycket positivt överraskad när fick svar inom en timma. Sen har jag fortsatt följa PES i drygt 2 år för att se om jag kan lära mig lite mera.
                Connecting generations

Comment

Jag åkte in på ett bananskal....tittade lite närmare på en karaff som stått ovanpå mitt köksskåp i många många år....när jag städade en dag ....och fick bara för mej att sätta mej vid datorn och se om det fanns nån information....vet inte riktigt hur ,,,men av nån anledning tryckte jag rätt på tangenterna och hamnade här och fick även svar på min fråga att det var en karaff från Holmegaard.....Det är snart 1 årsjubileum för mig......

Comment

Pratkvarn som man är måste man ju skriva av sig någonstans. Har nog nästan varit med från början och tycker att det är ett trevligt forum. Inga dumma påhopp eller så (skall då vara en speciell smålänning som man måste hålla i strama tyglar ibland)
                    Lampa naturligtvis
                    Lasse alias DG

Comment

Jag kom nog hit som många andra: sökte efter information om en sak jag har och hamnade här vilket jag inte är så ledsen över
                      Undrar man över någon "mysko liten grej" så får man oftast svar här...och ganska så snabbt.

Comment

Hej!

Jag läste på ett annat forum och blev nyfiken...läste några dagar som gäst innan jag vågade mig på en registrering och inlägg.

Stämningen på detta forum är helt i min smak och den samlade kunskapen bland alla är mycket stor. PES bidrar också med att öka antalet samlare tror jag ...läser man ett intressant inlägg om någonting så kom mer köplusten och intresset för att leta vidare ökar

Pjotr

Comment

Även jag kom hit via ett annat forum. Loggade in 2005-10-31. Min första egna tråd startade jag 2005-12-07. Nu sitter jag vid lånad dator. Har tyvärr inte fått min ännu.

Comment

Förresten glömde säga en sak, jag trivs väldigt bra med detta forum.

Comment

Jag har varit med nästan från början skulle jag tro, 14/8-05. Kom hit via ett annat forum och gjorde mitt första inlägg samma dag. Har inte varit så aktiv som jag skulle vilja vara, tiden räcker inte till alla gånger! Men det går i vågor, ibland blir det en massa frågor till att inte skriva något på månader...
                              Men jag är in så gott som dagligen för att läsa alla inläggen. Det enda forum som jag blivit beroende av!

Comment

Working...
                              X