Jie Gantofta, tror jag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jie-keramik, Gantofta, AB Jie Johnson
Collapse
X
-
Jag tror att det är paret Ueltzhöfer som formgett fatet åt JIE. Hon heter Solveig och han heter/hette något som börjar med Sieg.... Siegmund, kanske. Hon använder fortfarande firmanamnet Solsieg. I alla fall enligt detta: http://www.solsieg.se/
Comment
-
Efter lite gogglande på JIE Ueltzhöfer fann jag några objekt. Ja och dessa Ueltzhöfer's pjäser liknar denna väl. Tack för era svar
Comment
-
Tack, Jag får leta på.Ursprungligen postat av engelsson Visa inläggArtikus..jag tror ditt fat tillhör en hel serie..har sett det då o då i olika former..bl a ett större rektangulärt fat men med samma blommönster som på ditt fynd..
Comment
-
behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
nej inte laholmUrsprungligen postat av Polsson Visa inläggLaholm!behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
helt riktigt lurrchur jie gantofta anita nylundUrsprungligen postat av luchur Visa inläggDenna är väl ändå Jie? Men kan det vara Anita Nylund som ligger bakom dekoren??? Är usel på Jie
behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Jag vet det och därför har jag samlat på mig massor av information, kataloger, prislistor från 1957. Broschyrer, tidningsartiklar, hundratal bilder o.s.v. Vidare har jag intervjuat dom gamla i livet somv ar med ifrån 1952, då den keramiska tillverkningen började.
Comment
Comment