Ursprungligen postat av The Ocarinas
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lergökar
Collapse
X
-
Tack Orlando för svaret.Jag hade mina aningar åt de hållet men har aldrig sett något av Ulfs keramik förut.Ursprungligen postat av Orlando Visa inläggMed stor sannolikhet är det Ulf Johansson, Resmo krukmakeri.
Comment
-
Kan konstatera att du sannolikt var på marknaden före mig, för den stiliga Klase-gökenUrsprungligen postat av The Ocarinas Visa inläggNu har jag med varit på marknaden i Degeberga.Mycket folk och många försäljare.men inte så många lergökar som jag såg.Men kan ju vara någon som kom före och köpte dem.Denna stora vackra gök i Ängelholmsstil är gjord av "Klase".Så helt utan blev jag inte.
såg jag inte. Att det för övrigt var ont om gökar instämmer jag i.p-son
Comment
-
Halshuggen gök med bössa, skepp och kyrkor
Aldenon, medlem nummer 34, det kallar jag en rivstart i göksammanhang.Ursprungligen postat av aldenon Visa inlägg5000:- kostade kalaset, men säljaren gick med på en avbetalningsplan [ATTACH]96809[/ATTACH]
.................................................. .................................................. .........
Har egentligen minimerat mitt inköp av lergökar, men när jag besökte antikmässan i Helsingborg idag, kunde jag inte motstå denna skapelse. Jag menar, huvudlös lergök med bra ljud, sparbössa, två kyrkor och ett skepp på en enda gång parat med hög charmfaktor, ja, och dessutom på krita eftersom uttagsbussens automat hade pajat.
Hela skapelsen är osignerad, men med tanke på att där är ett skepp, frotterar jag mig med tanken att den skulle kunna härledes till Falkenberg. Höjden är 15 centimeter.Last edited by Polsson; 2011-07-27, 17:45.p-son
Comment
-
Kan tilläggas: Med huvudlöst pris!Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggBallongflaska eller Ballongkrus har man ju sett men Ballonggök, det var en riktig höjdare
.p-son
Comment
-
Tack för det, The Ocarinas! Din prisåsikt delar jag enär det inte är priset som är det intressanta med lergods.Ursprungligen postat av The Ocarinas Visa inläggJa får bara säga grattis.Priset vill jag inte ens veta. Men säger som den som drack två hellrör varje helg och fick frågan om det inte var dyrt.Har man en hobby får det kösta.p-son
Comment
Comment