Från vilken stad kommer denna gök.Nu får alla lergökskännare tänka till.Att det inte är Ängelholm kan jag väl tipsa om.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lergökar
Collapse
X
-
Torekov? Torekovskompromissen 1971,First Camp,Rosa Ljung men inte denna gök. Skåne är stora på lergökar men detta hade varit alldeles för lätt om denna gök kommit därifrån.Ursprungligen postat av Polsson Visa inläggTore Kov?
Comment
-
Nej inte Skansen.Men som ledtråd kan jag säga att staden som denna gök kommer ifrån har 1,2 miljoner invånare med förstäder.Kan väl också tillägga att jag blev mäkta överraskad när jag fick denna gök och de inte var Skåne som var hemadressen.Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggJag gissar på Skansen, dvs Stockholm.
Comment
-
Nummer två från höger finns också i min lilla samling. Stämplade Clase S:r endast med "Clase" och Clase J:r med "Clase J:r"?Ursprungligen postat av The Ocarinas Visa inläggOtto "Klase" Klaesson 1916-2008. Visar här fem lergökar av "Klase S:r" alla med vackra glasyrer.p-son
Comment
-
Du kanske skojar med mig när du stavar namnen med C. Tänker på rektorn som frågade eleverna om "säger ni att 2+5 är=8 eller säger ni 2+5 äro=8"Ursprungligen postat av Polsson Visa inläggNummer två från höger finns också i min lilla samling. Stämplade Clase S:r endast med "Clase" och Clase J:r med "Clase J:r"?Last edited by The Ocarinas; 2011-03-15, 22:16.
Comment
-
Oj, då! Nej, stavningen med c var ett misstag- ett i mängden. Rektorsfrågan har jag aldrig hört. Trots att jag jag inte är rektor, ska jag testa den på några elever.Ursprungligen postat av The Ocarinas Visa inläggDu kanske skojar med mig när du stavar namnen med C. Tänker på rektorn som frågade eleverna om "säger ni att 2+5 är=8 eller säger ni 2+5 äro=8"
Tack för klargörandet ang. signeringen.
Last edited by Polsson; 2011-03-16, 13:08.p-son
Comment
Comment