Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vas [ID: Ludwig Klopfer, Lu Klopfer, Kunsttöpferei Johann Lipp, Mering, Tyskland]
Collapse
X
-
Min andra vas av Klopfer, 23cm hög och omfånget är ca 39,5cm vilket nästan stämmer överrens med märkningen undertill exakt gällande båda siffrorna. Men det kanske bara är en tillfällighet. Men Klopfer gillar jag starkt. Har även ett fat i samma "serie" som jag givetvis glömde fota
-
Jag har flyttat tråden om wasistdas vas hit till dokumentationen om Lu Klopfer, Kunsttöpferei Johann Lipp, Mering.
Stort grattis även från mig!
Leave a comment:
-
Hmm ok jag var inte helt ute och cyklade men vinglade rejält
Jättetack Kaptenen, kul att vasen varit uppe tidigare också.
Lu är bättre också för att jag inte haft ngt av honom innan
Leave a comment:
-
Grattis! I mitt tycke är Lu Klopfer bättre, vad gäller vaser.
Leave a comment:
-
Gedigen vas? [ID: Lu Klopfer, Kunsttöpferei Johann Lipp, Mering, Tyskland]
Den här vackra vasen är jag inte riktigt säker på, men.
Jag tror den är Tysk. Signerad 88/20. 20 står för höjden 20cm vilket stämmer. Tror det var Kaptenen som lärde mig detta vilket ofta förekommer på Tysk keramik.
Jag tror ev att det kan vara Schäffenacker som kan ligga bakom, hans alster är ibland helt osignerade. Det är lustigt då hans keramik tavlor ofta både har djupstämplingar, etiketter och är signerade. Jag har dock keramik som är helt osignerat av honom och där speciellt fotringen är väldigt lik. Vasen har bra tyngd.
Jag kan vara ute och cykla. Tacksam för tips och tankar som vanligt.
Leave a comment:
-
Stort grattis!
Lu Klopfer, Kunsttöpferei Johann Lipp, Mering är tillverkaren och hans föremål är det stor efterfrågan på.
New York-pris på modell 857 som är lägre.
Leave a comment:
-
Har haft ngt liknande, möjligen italiensk. 50-tal och okänd får det nog bli.
Leave a comment:
-
Leave a comment: