Den är engelsk Surmasen. Om du kan utläsa vad som står i de andra 5 fälten i kanterna kan vi med hjälp av översättningstabell få fram när patentet/mönstret belv registrerat och av vilken firma.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ytterligare en till den lilla samlingen
Collapse
X
-
Kul!Ursprungligen postat av E.B. Visa inläggDen är engelsk Surmasen. Om du kan utläsa vad som står i de andra 5 fälten i kanterna kan vi med hjälp av översättningstabell få fram när patentet/mönstret belv registrerat och av vilken firma.
Skal försöka anstränga ögonen ikväll och återkomma .
Comment
-
Hejsan!
Jag undrar vad R i mitten av de engelska diamondshape stämplarna står för, Var diamondshape stämpeln universal för England, jag har nämligen sett denna stämpel på porslin, lampfot i brons och nu här på era fina objekt i glas, skulle vara kul att veta hur man läser av stämplarna, engelsmännen ändrade väl numreringen och bokstäverna i hörnen någon gång i mitten på 1800-talet hur vet man vad som är den "nya" eller den gamla? Många frågor på samma gång
Ha det så bra alla glasälskare!
Comment
-
Här har du en länk att plöja:Ursprungligen postat av simco Visa inläggHejsan!
Jag undrar vad R i mitten av de engelska diamondshape stämplarna står för, Var diamondshape stämpeln universal för England, jag har nämligen sett denna stämpel på porslin, lampfot i brons och nu här på era fina objekt i glas, skulle vara kul att veta hur man läser av stämplarna, engelsmännen ändrade väl numreringen och bokstäverna i hörnen någon gång i mitten på 1800-talet hur vet man vad som är den "nya" eller den gamla? Många frågor på samma gång
Ha det så bra alla glasälskare!
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Kanon!Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
27/8- 1874 visade det sig att den kommit till. Himla roligt !
Comment
-
Sophie , det verkar inte vara något fel på dina ögon,rätt gissatUrsprungligen postat av SophieBirkén Visa inläggI diamanten tror jag att det står U -> till höger, 27 ^ överst, 9 <-till vänster och underst... P eller R skulle jag tro. Fast vad vet jag..
Comment
-
Comment
-
Den märkningen var ny för mig!Ursprungligen postat av Surmasen Visa inläggNågon som har en aning om varifrån den kan komma och vilket eller vilka som märkt sina varor så?
I botten 2.4
I skålen enbart 24
Inget märke efter punteln , känns som den skulla vara en bit in på 1900-talet
Skålen är 13 cm hög och 16 cm bredSyn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
Comment