Ursprungligen postat av Glasmannen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ytterligare en till den lilla samlingen
Collapse
X
-
Comment
-
Det är väl en ca 8-10 nordiska + de brittiska med diamant och/eller reg.nr 8 ca 5), så det är inte så många. Men samtidigt så finns det ju inte alltför många heller.Ursprungligen postat av Kecke Visa inläggLäckert.
Jag skall absolut inte bli avundsjuk nu.
Hur många bruk har du representerade av pressglas med text på?
Comment
-
Om man letar plastfigurer eller tillverkarstämplar är bara en fråga om ålder.Ursprungligen postat av Peter S Visa inläggAlltså det känns nästan som om du kommer att få konkurrens! Att leta tillverkarstämplar i travar av pressglasassietter måste ju vara lika roligt som att leta efter plastfigurer i ett cornflakespaket!
Comment
-
Ursprungligen postat av Kecke Visa inläggOm man letar plastfigurer eller tillverkarstämplar är bara en fråga om ålder.

Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör
Comment
-
Ursprungligen postat av Glasmannen Visa inläggÄven elme hade ett segill som man använde från 1917 o fram tills trästämpeln bröts av c:a 1920...mvh LasseÄr det möjligtvis så här det ser ut när man stämplar i efterhand?Ursprungligen postat av E.B. Visa inläggSå du menar att texten inte låg i formen utan på en separat stämpel?
Stämpeln sitter på en vas etikettmärkt "Pilgrim Cranberry Glass". Jag har visat den i en annan tråd.
Comment
-
E.B, javisst var det Riihimäki som hade gjort det trevliga kakfatet somm du startade tråden med en tävling!
Riihimäki hade ofta som "vagnshjul" som sitt mönster. Hittade din mönster i flata och djupa fat från 1936 års priskurant som jag har i nytryck från 1993. Där stod det mått D 28 och prisuppgift 20 Fmk.Last edited by matti49; 2008-02-27, 10:16.
Comment
Comment