Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ytterligare en till den lilla samlingen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av matti49 Visa inlägg
    Här kommer utan tvekan en "Rolls Royce" i pressglas....låter nästan skryt, men kan inte hjälpa, jag tycker det, det är nog mitt bästa föremål i pressglas.
    Vet ni från vilket glasbruk den kommer?
    Denna såldes väl helt nyligen för 333:- på Tradera som Gryts Glasbruk?
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Ursprungligen postat av matti49 Visa inlägg
      Här kommer utan tvekan en "Rolls Royce" i pressglas....låter nästan skryt, men kan inte hjälpa, jag tycker det, det är nog mitt bästa föremål i pressglas.
      Vet ni från vilket glasbruk den kommer?
      Ja här är ett fat med märkning: http://www.tradera.com/Signerad_glas...ktion-58786299
      Skålen du har gick mkt riktigt för 333 på Tradera nyligen.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Det var några saftiga priser för just denna serie i pressglas. 333:- för en skål och 510:- för ett fat. Gäller att hålla ögonen öppna
        Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

I brist på signerade Gryt och JVB så utökades idag samlingen med min första fransos samt några engelsmän. Ska leta reda på de engelska via Rd märkningen senare och fransosen är märkt VALLERYSTHAL (och finns med på bild i den bra pressglaslänken som finns i forumet). Skål med underfat nr 03308 formgiven 1894 i denna länk. FÅr väl jobba in några bilder efterhand.

Comment

Har kollat lite på de engelska, en (eller tre) var Davidson Rd 360167 registrerad 13th Juli 1900 och en var från Molineaux, Webb & Co (Rd 29780) registrerad 14 juli 1885. Suveränt med denna registreringsmärkning!!!

Comment

Nu har jag också fått tag i en märkt pressglasskål. Det är en Gate Orrefors. Blev mäkta förvånad när jag hittade den i Småland. Tycker faktiskt att den är vacker. Jag undrar om den inte gjordes i Sandvik.
              DG
              Bifogade filer

Comment

Skönt att få se något signerat pressat med hög klass. De här är riktigt snygga tycker jag!!!

Comment

Ni är så måttliga! Det här slår ju det mesta med hästlängder! Otroligt snygg! Och man har också dragit nytta av pressglasets struktur och kvaliteter på ett förtjänsfullt sätt.

Comment

Håller med Peter.
                    Helt otroligt snygg.

Comment

Lite bilder på de tidigare i vecka införskaffade objekten, eller i varje fall delar av dem. Dels skålen med underfat från VALLERYSTHAL och dels den från Molineaux, Webb & Co. Hålltillgodo med bilder som inte är i Sladdenklass
                      Bifogade filer

Comment

Och jag som alltid tyck, fast inte uttryckt, att du får till bra bilder, E.B.!
                        Den första är härlig!
                        Gud gjorde några perfekta huvuden,
                        resten satte han hår på.

Comment

utomhusbilder är ju absolut bäst, i varje fall med min kamera. De här inomhusbilderna med blixt blir inte bra alls.

Comment

Jag är mest impad av att du kan hålla kameran stilla med en hand!
                            Det gäller också det fotograferade föremålet.
                            resten satte han hår på.

Comment

Ett tag sen sist men nu ramlade det in en trevlig båtskål. Hade inte denna Edamärkningen förut
                              Bifogade filer

Comment

Me like!
                                Det är ju verkligen en båtskål!
                                resten satte han hår på.

Comment

Working...
                                X