Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pressglas m. puntel.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 2 bra saltkar.

Något för E.B. att dregla över?
    Bifogade filer
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

• Är den högra, bruna också IVB?

Comment

• Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
        Är den högra, bruna också IVB?
        Nej. Omärkt och anonymt.
        Gud gjorde några perfekta huvuden,
        resten satte han hår på.

Comment

• Pressnytt: Måste man känna igen grejorna för att svara här eller är pressglastråden endast en klubb för inbördes beundran.
          Känn Er för all del inte pressade att svara på min ljusstake nu bara......................kom ihåg United vi stå, söndrade vi falla.
          PS Stoppa inte pressarna utan kör så det ryker.
          Last edited by prylsnubben; 2012-05-31, 11:53.

Comment

• Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
            Pressnytt: Måste man känna igen grejorna för att svara här eller är pressglastråden endast en klubb för inbördes beundran.
            Känn Er för all del inte pressade att svara på min ljusstake nu bara......................kom ihåg United vi stå, söndrade vi falla.
            PS Stoppa inte pressarna utan kör så det ryker.
            Jäpp, här är det inbördes beundran som gäller, men det gäller ju inte bara pressglastråden

Du lirar ju numer i The Championship och jag förstår att det tagit dig hårt, staken platsar däremot här i PL. Vad gäller staken så är den trevlig, men jag har inte mycket mer att tillägga än så. Har inte vad jag vet sett den förut, men det gör den inte till ovanlig.

Comment

• Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
              Jäpp, här är det inbördes beundran som gäller, men det gäller ju inte bara pressglastråden

Du lirar ju numer i The Championship och jag förstår att det tagit dig hårt, staken platsar däremot här i PL. Vad gäller staken så är den trevlig, men jag har inte mycket mer att tillägga än så. Har inte vad jag vet sett den förut, men det gör den inte till ovanlig.
              Tack United.
              Trodde väl jag skulle lyckas locka fram Dig från Din undanskymda andraplats i PL. Vi i Wolves kan ju hantera motgånger efter alla sådana som vi råkat ut för genom åren.

Däremot när vi vinner då är vi ovanligt dåliga vinare, vinnare menar jag så klart, f,låt. Ölsvinet, menade ölsinnet är också sämre vid vinst. Så var glad att vi åkte ur...........

Stak, stak, stak, stakade mig lite på att jag ej fick svar trots upprepade påstötningar. Good sport EB.

Comment

• På tide med noe mer pressglass med puntelmerker. Her er mine bidrag. Det siste stettefatet har i tillegg flere sand-korn eller uoppløst glass i små biter innfeldt i glasset. Har vært vist her som kopp osv, men er det noen som kjenner produsent på det ???
                Bifogade filer

Comment

• Fina skålar du visar.
                  Kan tyvärr inte attribuera dem till nåt glasbruk.
                  Här kommer ett nytillskott med en härlig violett ton och lagom sned..
                  Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Surmasen Visa inlägg
                    Fina skålar du visar.
                    Kan tyvärr inte attribuera dem till nåt glasbruk.
                    Här kommer ett nytillskott med en härlig violett ton och lagom sned..
                    Sned, vind och vass och farlig i botten. Släng bort, måste vara andrasortering från IKEA.

Comment

• Vinglass "modell T" fra Hadeland / Høvik

Denne står på hytta og er fra mine tippoldeforeldre, modell T fra Hadeland eller Høvik glassverk (samme eier og priskurant). Står avbildet i kuranten fra 1883, men mulig produsert før dette også.

Click image for larger version

Name:	DSC_0123.jpg
Views:	1
Size:	70,5 KB
ID:	537948Click image for larger version

Name:	DSC_0124.jpg
Size:	31,7 KB
ID:	537949Click image for larger version

Name:	DSC_0125.jpg
Size:	31,1 KB
ID:	537950Click image for larger version

Name:	DSC_0126.jpg
Size:	24,1 KB
ID:	537947

Banden

Comment

• Mine hyller med små drikkeglass ca 40 stk ( alle med puntelmerke ) . Diverse utforminger
                        Bifogade filer

Comment

• De är ju nästan samma modeller! försöker du få ihop så många likadana som möjligt?
                          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

• Nei..... men kjøper de jeg kan finne, da prisene i dag er så lave, og jeg trives med å studere alt av gammelt "bruks-glass" med charm.....

Comment

• Har haft en Hövik för väldigt länge sen. En liten skål har jag för mig. Är själv oxå mycket förtjust i gammalt bruksglas.
                              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

• Tror jeg har postet bilde av denne tidligere, men ikke i denne tråden. Ikke noe puntmerke i midten under, men fotringen er skarp langs kanten, noe som må være rester fra puntfeste for hanken er vanskelig å få montert på andre måter. Hanken er festet ovenfra og ned, så antagelig produsert før 1870-1880. Desverre en stor usmeltet stein i glasset som har ført til at koppen har sprekt.

Click image for larger version

Name:	_DSC4440.jpg
Size:	56,0 KB
ID:	538444Click image for larger version

Name:	Kopi av _DSC4442.jpg
Size:	34,8 KB
ID:	538443Click image for larger version

Name:	_DSC7275.jpg
Views:	2
Size:	55,5 KB