Pressnytt: Måste man känna igen grejorna för att svara här eller är pressglastråden endast en klubb för inbördes beundran.
Känn Er för all del inte pressade att svara på min ljusstake nu bara......................kom ihåg United vi stå, söndrade vi falla.
PS Stoppa inte pressarna utan kör så det ryker.
Pressnytt: Måste man känna igen grejorna för att svara här eller är pressglastråden endast en klubb för inbördes beundran.
Känn Er för all del inte pressade att svara på min ljusstake nu bara......................kom ihåg United vi stå, söndrade vi falla.
PS Stoppa inte pressarna utan kör så det ryker.
Jäpp, här är det inbördes beundran som gäller, men det gäller ju inte bara pressglastråden
Du lirar ju numer i The Championship och jag förstår att det tagit dig hårt, staken platsar däremot här i PL. Vad gäller staken så är den trevlig, men jag har inte mycket mer att tillägga än så. Har inte vad jag vet sett den förut, men det gör den inte till ovanlig.
Jäpp, här är det inbördes beundran som gäller, men det gäller ju inte bara pressglastråden
Du lirar ju numer i The Championship och jag förstår att det tagit dig hårt, staken platsar däremot här i PL. Vad gäller staken så är den trevlig, men jag har inte mycket mer att tillägga än så. Har inte vad jag vet sett den förut, men det gör den inte till ovanlig.
Tack United.
Trodde väl jag skulle lyckas locka fram Dig från Din undanskymda andraplats i PL. Vi i Wolves kan ju hantera motgånger efter alla sådana som vi råkat ut för genom åren.
Däremot när vi vinner då är vi ovanligt dåliga vinare, vinnare menar jag så klart, f,låt. Ölsvinet, menade ölsinnet är också sämre vid vinst. Så var glad att vi åkte ur...........
Stak, stak, stak, stakade mig lite på att jag ej fick svar trots upprepade påstötningar. Good sport EB.
På tide med noe mer pressglass med puntelmerker. Her er mine bidrag. Det siste stettefatet har i tillegg flere sand-korn eller uoppløst glass i små biter innfeldt i glasset. Har vært vist her som kopp osv, men er det noen som kjenner produsent på det ???
Vinglass "modell T" fra Hadeland / Høvik
Denne står på hytta og er fra mine tippoldeforeldre, modell T fra Hadeland eller Høvik glassverk (samme eier og priskurant). Står avbildet i kuranten fra 1883, men mulig produsert før dette også.
Tror jeg har postet bilde av denne tidligere, men ikke i denne tråden. Ikke noe puntmerke i midten under, men fotringen er skarp langs kanten, noe som må være rester fra puntfeste for hanken er vanskelig å få montert på andre måter. Hanken er festet ovenfra og ned, så antagelig produsert før 1870-1880. Desverre en stor usmeltet stein i glasset som har ført til at koppen har sprekt.
Comment