Sneseglare är inne för tillfället, ju vingare och sneare saker och ting är gjorda ju äldre är dom, här har vi en nyputsad och ny för övrigt också eftersom den är rätt så bra gjord.
Bra putsad för att vara just putsad, det är kanske en fransk putsning, ja dansk är det i varje fall inte eftersom det inte syns djupa skrevor efter polerskiva.
Starten av tråden handlar väl om järn och nu helt plötsligt om sånt som inte är järn. Vad har hänt.
Ulferic startade denna bara för att det var brist på järnföremål. Åter till ordningen
DG
Det är bra Lasse. Någon j...la ordning får det vara även utanför politiken. Å andra sidan heter tråden järnbrist och i brist på järn så är det inte så konstigt att andra metaller dyker upp.
Varken Lasse eller jag ser nog inte så allvarligt på avvikelse från ämnet. Har varit dåligt med järn så här på höstkanten. Håller på att gå igenom några järnlådor men det mesta är sånt som går i retur till lådorna. Något nytt kanske kan visa med tiden.
Hose bägaren har en "äkta" gravyr med den äkta känslan till skillnad från en hel det "glasbitar". Man får vara glad när något "riktigt" dyker upp.
Jeg siger tak. Og rigtig er den. Der var ikke stor interesse for lidt sølv med guldstafage i top og bund. Så jeg slog til og har nu bortført den fra svensk grund.
Graveringen som går hele vejen rundt om bægret - i en blomster ranke, er lavet som en kæmpe "oldermandsranke" - måske den gode Hr Lilja rystede på fingrene dengang i 1815 Men han rystede regelmæssigt - og resultatet blev flot. Det sitrer endnu i min rygrad
En gammal fartygslampa som är omgjord. Vi har 3 st i uterummet om takbelysning med dimmer.
2 st gamla vågar med massor av vikter och många dubletter. Även en gammal säcka kärra med små runda järnhjul och en ca 10 cm bred platta stt sätta grjer på. Hur i hela friden fungerade den!!!!
Bifogade filer
Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör
Tycker den påminner mycket om dagens pirror i utförande.
Ställ en säck på den lilla plattan och dra sedan ekipaget mot dej så att plattan lyfts. Säcken lutar då mot bakstycket. Sedan är det bara att tuta och köra.
Comment