Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför syns inte precisensan.com i Tidigare längre?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Tycker också att det går mycket seeeeeeegt.
    Ska jag backa med "bakåtpilen" uppe till vänster så får jag "klicka" två gånger innan det byter sida. Har inte hänt tidigare.
    Hoppas att alla problem som tagits upp här blir lösta snart.
    Det är mycket irriterande när det inte "flyter" som det ska.
    - - - - - - - - - -
    "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
      Tycker också att det går mycket seeeeeeegt.
      Ska jag backa med "bakåtpilen" uppe till vänster så får jag "klicka" två gånger innan det byter sida. Har inte hänt tidigare.
      Hoppas att alla problem som tagits upp här blir lösta snart.
      Det är mycket irriterande när det inte "flyter" som det ska.
      Jag har samma problem som er alla. Plus att när jag kommer in vi mobilen (android). Så vid varje laddad sida kommer det upp ett felmedelande. Problem med dataanslutningen. Sidan kunde inte laddas.
      Allt detta började i fredags. Endera är någon fil trasig i programmet. Eller så är forumet hackat.... Tror mest på den senare.

Comment

dey går segt när man är inloggad, annars ok. Loggar ut.....
        Gud gjorde några perfekta huvuden,
        resten satte han hår på.

Comment

Hej!

Ni som har problem vilka webläsare har ni?

Jag har Mozilla Firefox och här fungerar det utan problem.

Google chrome fungerar för Kaptenen.

Curious har Internet Explorer 8 som verkar ha problem.

Tänkte att vi kanske kan försöka hitta ett mönster om det är problem med olika webläsare eller utesluta detta.

Comment

Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
            Hej!

Ni som har problem vilka webläsare har ni?

Jag har Mozilla Firefox och här fungerar det utan problem.

Google chrome fungerar för Kaptenen.

Curious har Internet Explorer 8 som verkar ha problem.

Tänkte att vi kanske kan försöka hitta ett mönster om det är problem med olika webläsare eller utesluta detta.
            Ni som uppger er ej märka av problem: Har ni en Tidigare-lista även i era webbläsare, som http://precisensan.com faktiskt listas i som vanligt?

Comment

Jag tycker att det fungerar sämre i Google chrome idag än vanligt. Jag har fått dubbelklicka och får upp felmeddelande då precisensån inte svarar tillräckligt snabbt.

Dock fungerar "tidigare"-funktionen som vanligt.

Se även denna tråd!
              Last edited by Kaptenen; 2011-11-14, 14:24.

Comment

Curious: Är "Historik" samma som "Tidigare"? I min historik syns PES-besöken.

Kaptenen: Aj, då, inte bra att det börjar krångla även i Google chrome, då kanske det inte hänger på webbläsaren.

Comment

Det verkar inte ha någon betydelse vilken webbläsare man använder.
                  Provade idag från biblioteket, och där är PES också segt och varje sida verkar testas, innan ny sida släpps fram.
                  Själv använder jag två datorer, en med Vista och en med XP - same shit.

Som Emil B. påpekade tidigare, har andra forum också problem just nu.

Det är verkligen dags att adm Bruce säger något om det här.

Comment

Chattade med Bruce innan; det är anmält till supporten och eftersom detta verkar vara ett problem som drabbat fler VB-forum så vet de förhoppningsvis vad som behöver göras.

Comment

Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                      Curious: Är "Historik" samma som "Tidigare"? I min historik syns PES-besöken. - - -
                      "Historik" motsvarar antagligen "Tidigare".

---

När jag kikar i min Tidigare-lista för idag syns inte http://precisensan.com överhuvudtaget trots att jag klickat mig runt här en god stund. För den händelse besöken inte skulle synas förrän jag gått härifrån, så stängde jag webbläsaren helt och öppnade den igen (stående på Google).

Annat var det förr - jag bifogar skärmdump tagen nyss men tydligt visande mina besök här för 2 veckor sedan:
                      Bifogade filer

Comment

Jag använder google chrome och får fullständig historik när jag håller in bakåtknappen så felet ligger inte på sidan.

Om det inte fungerar kan det bero på flera saker, först måste webläsaren vara inställd på att acceptera cookies från den aktuella sidan för att man ska få historik.
                        Det kan också handla om huruvida sidan anses som en tillförlitlig plats av datorns olika säkerhetsprogram.
                        Allt detta ser olika ut beroende på vilket operativsystem, webläsare och virusprogram som används.

Som vanligt när det gäller datorer gäller det att vara uppdaterad och inte ha allt för gamla grejer då de flesta program och websidor hela tiden anpassas till de senaste versionerna

Edit: jag testade att surfa runt lite med explorer och fick inte heller någon historik, det handlar alltså om någon inställning i den webläsaren. Google chrome är så mycket snabbare och bättre så för min del kvittar det.
                        Last edited by Legion; 2011-11-15, 11:52.

Comment

Ursprungligen postat av Legion Visa inlägg
                          Jag använder google chrome och får fullständig historik när jag håller in bakåtknappen så felet ligger inte på sidan.

Om det inte fungerar kan det bero på flera saker, först måste webläsaren vara inställd på att acceptera cookies från den aktuella sidan för att man ska få historik.
                          Det kan också handla om huruvida sidan anses som en tillförlitlig plats av datorns olika säkerhetsprogram.
                          Allt detta ser olika ut beroende på vilket operativsystem, webläsare och virusprogram som används.

Som vanligt när det gäller datorer gäller det att vara uppdaterad och inte ha allt för gamla grejer då de flesta program och websidor hela tiden anpassas till de senaste versionerna

Edit: jag testade att surfa runt lite med explorer och fick inte heller någon historik, det handlar alltså om någon inställning i den webläsaren. Google chrome är så mycket snabbare och bättre så för min del kvittar det.
                          Eftersom jag själv inte ändrat några inställningar alls på bra länge, förmodar jag att istället något ändrats i "andra änden".

Comment

Nu är jag på jobbet, här används explorer 8 och historiken finns där. Så jag är tämligen säker på att felet ligger i inställningarna hos enskilda datorer.
                            Det finns ytterligare ett alternativ till att vissa upplever problem, beroende på internetleverantör ska inställningar för protokoll mm ställas olika. Be era leverantörer skicka inställningar mm. Vissa, tex Telia kan ordna detta automatisk med supportassistenten som är ett hjälpprogram som finns att ladda ner från telias hemsida.

Comment

Legion, har du en ens klickat på länkarna som Kaptenen postat?

Mvh
                              Emil

Comment

Vad menar du? Kaptenen har postat en länk till en annan pes-tråd om ett annat problem. Jag har även svarat i den tråden, såg du inte det?
                                Här handlar det om att cookies inte fungerar för vissa vilket gör att historiken inte sparas. Hemma med chrome har jag inga problem och på jobbet med ex 8 fungerar allt som det ska.
                                Om nu forumet är hackat som du skriver skulle rimligen alla få samma problem.

Comment

Working...
                                X