Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minisamlingar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
    God save the queen, king och hela konkarongen i en kartong på PES.

Engelsmännen (EngelsHENen kanske) älskar verkligen sin kungliga familj.
    Nu börjar det bli dags för engelska firmor i porslinsmuggsbranchen att planera den svarta mugg som oundvikligen närmar sig i fallet Bettan den andra.
    Finns Lady Diana i samlingen?
    Hello,
    Fin liten samling som väcker nyfikenhet. Den den vita i mittenraden, är det E II och är koppen märkt? Och 3:an i nedre raden vore kul att titta närmare på...
    Lady Diana efterlystes, here she comes... so long...
    Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hello,
      Fin liten samling som väcker nyfikenhet. Den den vita i mittenraden, är det E II och är koppen märkt? Och 3:an i nedre raden vore kul att titta närmare på...
      Lady Diana efterlystes, here she comes... so long...
      Inte en kröningsmugg går Kimmen förbi! Eller två, för visst är det E2 och nog är de märkta, bifogar bilder:
      Click image for larger version

Name:	P2040455.jpg
Views:	1
Size:	58,4 KB
ID:	556031

Name:	P2040456.JPG
Size:	51,4 KB
ID:	556032

Name:	P2040457.JPG
Size:	134,0 KB
ID:	556033

Name:	P2040458.JPG
Size:	121,4 KB
ID:	556034

Name:	P2040460.JPG
Size:	122,1 KB
ID:	556035

Name:	P2040461.JPG
Size:	120,0 KB
ID:	556036

Comment

Gamla Victoria uppe på Kimmens hylla är ju läcker i synnerhet den svarta muggen med bilden i relief.
        Fast man saknar Bettans slarva till lillasyrra - princessan Margrethe - hon som sprang och gifte sig kors och tvärs - fast ibland gjorde hon väl inte ens det. I hennes fall skulle kanske inte en temugg passa så bra - hellre ett whiskeyglas.

Comment

Ursprungligen postat av Jung_Kee Visa inlägg
          Inte en kröningsmugg går Kimmen förbi! Eller två, för visst är det E2 och nog är de märkta, bifogar bilder:
          [ATTACH]145097[/ATTACH]
          [ATTACH]145098[/ATTACH]
          [ATTACH]145099[/ATTACH]
          [ATTACH]145100[/ATTACH]
          [ATTACH]145101[/ATTACH]
          [ATTACH]145102[/ATTACH]
          Hallå Kung Jee,
          Tack, fina bilder. Den där med lejonöra har jag inte heller tidigare sett. Transportera gärna inläggen till tråden om coronations
          så blir det samling kring pumpen... so long...
          Last edited by Kim von Platen; 2014-09-23, 15:34.

Comment

Grevinna efterlystes...

Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
            Gamla Victoria uppe på Kimmens hylla är ju läcker i synnerhet den svarta muggen med bilden i relief.
            Fast man saknar Bettans slarva till lillasyrra - princessan Margrethe - hon som sprang och gifte sig kors och tvärs - fast ibland gjorde hon väl inte ens det. I hennes fall skulle kanske inte en temugg passa så bra - hellre ett whiskeyglas.
            Hallå HgF,
            Kärlekskrank? Det är mycket sällsynt med kröningsmuggar som visar prinsessor och prinsar även om dom gift sig många gånger. Den enda jag kan finna i min samling är den här, på en flat tallrik... so long, hon är i himmelriket...
            Bifogade filer

Comment

Här kommer en av mina minisamlingar, Ljuslykta av Tyko Axelsson Reijmyre.
              Bifogade filer

Comment

En liten samling små djur från Gabriel.Click image for larger version

Name:	gabriel.jpg
Size:	49,8 KB
ID:	556074

Comment

Här är min lilla samling av olika pipor mest för dekoration men ändå något som jag införskaffar om jag hittar någon jag gillar. Några norska några franska,en spansk vintage pipa (tjuren) osv.. Tycker dom är vackra och alla har en liten historia.
                  Bifogade filer

Comment

Minisamling av Aurikopullo-Solflaska av Helen Tynell Riihimäen Lasi.
                    Bifogade filer

Comment

Working...
                    X