Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Korkskruvar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gillar snäckor....

Ursprungligen postat av Fnusfröken Visa inlägg
    Fin korksruv,men hallon Kimmen inte dricker hon vin.Det är ju en snäcka som hon blåser i.
    Alla goda ting är inte tre,den här gången får du nöja dig med två-
    Hallon Fröken,
    Ja, hur korkad får man bli? Tack, du är en pärla. Men vem är dansken, allmänt upprop. So long...

Comment

• Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallon Fröken,
      Ja, hur korkad får man bli? Tack, du är en pärla. Men vem är dansken, allmänt upprop. So long...
      Just Andersen är mitt heta tips

Comment

• Jag kom just på att tänka på ett askfat............nr 173-174http://precisensan.com/antikforum/showthread.php?22268-Mitt-bästa-askfat/page18&highlight=askfat

Comment

• Länken ville visst inte fungera men så här: http://precisensan.com/antikforum/sh...skfat&p=235942

Comment

• Just det...

Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
            Jag kom just på att tänka på ett askfat............nr 173-174http://precisensan.com/antikforum/showthread.php?22268-Mitt-bästa-askfat/page18&highlight=askfat
            Hallå Lars och hallon Fröken..
            Tack för tipsen. Just känner jag ganska väl igen. Kopierar din bild Lasse och lägger in en likartad skapelse utan stämpel.
            Samma tjej som korkskruven, dock annan fena. Nej, jag tror inte på Just Andersen för då hade jag kommit ihåg namnet.
            Kan det vara Mogens Ballin? So long....
            Bifogade filer

Comment

• Visst är det Just....

Hallå,
              Ringde en kompis/antikhandlare i Gamla stan som kände till tennfatet och en liten skulptur med samma sjöjungfru.
              Just Andersen, blev svaret. Så skruvade jag bort sjöjungfrun från tennfatet och där under muttern fanns stämpeln.
              Tack till Fröken och Lasse M.
              So long...
              Bifogade filer

Comment

• Höhöhö ska nog lägga till antikkonsult i mitt CV

Comment

• Ursprungligen postat av Fnusfröken Visa inlägg
                  Höhöhö ska nog lägga till antikkonsult i mitt CV
                  Hallon Fröken Höhö,
                  Ja, det kan du väl göra för du är en tillgång på vårt forum. Hälsa kusarna från taxarna.
                  So long...

Comment

Hallon Fröken Höhö,
                    Ja, det kan du väl göra för du är en tillgång på vårt forum. Hälsa kusarna från taxarna.
                    So long...
                    Uppdraget utfört,de hälsar tillbaka

Comment

• sett den förut....

Hallå,
                      Är barnsligt förtjust i den här typen av dekorativa skruvar i tenn/järn trots att väldigt många är förfallande lika.
                      Den här är en höjdare med akantusblad i ljuv förening. Svensk, annars är Danmark bäst med flest. Ålder, svårt att sia om.
                      Skulle säga tidigt 1900-tal. Vad säger ni?
                      So long....
                      Bifogade filer

Comment

• Blytung, för plånboken....

Hallå,
                        Senaste förvärvet, en tung dam som för min tanke till Ulla Winbladh (Bellmans prisade hora). Vet inte vad som for i mig, betalar aldrig tresiffriga belopp för en korkskruv. Hon är sannolikt svenska, gjuten i mässing och legerad med silver. Tung till tusen. Bakstycket ägargraverat 1928. Skruven präglad CVH (inte så ovanligt).

Med damen i hand känner jag släktskapet till en annan skruv som jag visat tidigare, Bacchus. Vad tror ni, vad vet du?

So long....
                        Bifogade filer

Comment

Hallå,
                          Senaste förvärvet, en tung dam som för min tanke till Ulla Winbladh (Bellmans prisade hora). Vet inte vad som for i mig, betalar aldrig tresiffriga belopp för en korkskruv. Hon är sannolikt svenska, gjuten i mässing och legerad med silver. Tung till tusen. Bakstycket ägargraverat 1928. Skruven präglad CVH (inte så ovanligt).

Med damen i hand känner jag släktskapet till en annan skruv som jag visat tidigare, Bacchus. Vad tror ni, vad vet du?

So long....
                          Damen har jag inte sett tidigare, men herren i mässing har jag en likadan fast i tenn. Den är märkt med "Runer 1928" på bakstycket, och CVH på skruven.

Fick själv hem en inte så billig korkskruv idag. En "Slöör" med snabbskruv. Återkommer med mer info när jag fotat den.

/Roland

Comment

• Runar, vem är det....

Hallå Roland,
                            Tack för svar. Jo, kaka söker maka, min nyförvärvade dam är också märkt Runer 1928, något jag trodde var ägarens
                            namn, men sannolikt inte. Visar bild när det ljusnar. So long...
                            Last edited by Kim von Platen; 2013-11-22, 11:40.

Comment

• Hallå Roland,
                              Här bild på stämpeln. Stämmer den med din på herren? So long..
                              Upptäckte att min herre (som sitter bakom glas och ram) också är märkt Runer (enligt en anteckning
                              i dokumentationen).
                              Bifogade filer
                              Last edited by Kim von Platen; 2013-11-22, 11:41.

Comment

• Det kan vara
                                John Runer, född 1861 död 1945 en svensk skulptör och officer
                                Mvh/Bengt N

Stämmer med signaturen på denna byst
                                Köp och sälj konst och design på Bukowskis. Hos oss hittar du allt inom inredning och design, möbler, konst, smycken & klockor. Onlineauktioner. Liveauk...
                                Last edited by nobe; 2013-11-22, 13:24.

Comment

Working...
                                X