Okej, jag får erkänna att jag inte har jättekoll på vem som har designat vad. Sakerna på den här bilder är i alla fall Gulla Skruf och den lilla vita saken är väl Percys Reffla? De fyra delarna i klart glas längst fram i bild kanske också är något av Percy? Jag vill gärna veta namnet på dem om någon vet.
Sedan är det lite Vinetaprylar men det hör ju inte hit.
Hej Elin!
De fyra delarna iklart glas (längst fram) heter "Randi" och är formgivna av Lennart Andersson för Gullaskruf.
Delarna längst bak till vänster heter "Vineta" och forngavs av Kjell Blomberg för Gullaskruf i början på 60-talet.
Den vita är mycket riktigt Arthur Percy´s Reffla
De gröna och röda, längst bak till höger skulle jag behöva se en tydligare bild på, kanske också "Vineta".
Fina saker!
Tack för infon Simco! Då passar i alla fall min lilla vita Reffla i alla fall i den här tråden och jag planerar absolut att utöka samlingen så jag kanske återkommer med någon fynd
Jag har en hög assietter och två skålar som ser ut såhär. Jag har alltid trott att det är Reffla men när jag såg en bild på en grön Reffla-tallrik i en bok häromdagen hade den en mycket mindre cirkel i mitten. Finns det kanske olika varianter?
Jag har en hög assietter och två skålar som ser ut såhär. Jag har alltid trott att det är Reffla men när jag såg en bild på en grön Reffla-tallrik i en bok häromdagen hade den en mycket mindre cirkel i mitten. Finns det kanske olika varianter?
Nej, detta är inte Reffla och inte Gullaskruf, men det finns massor av delar så det är en serie i alla fall, jag har flera delar i grönt och klarglas, ljusstake, skålar, vaser mm. Ingen har kunnat ge mig ett svar på ursprunget till denna serien...
Comment