God kveld! Bildene er fine men det er litt viktig å vite hva som er hva.. Har aldri sett med teak skaft før de var fine. Du snakket om du hadde noen brune Melron men jeg ser det ikke på oversiktlista. Jeg har kjøpt brune desert kniver som ikke har kommer enda. Her er den brune fargen. Bilde er ikke mitt men kan bytte ut når jeg får knivene. De måler rundt 19,1 cm.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Franska bestick, någon som vet?
Collapse
X
-
Mål
Hva er sluttmålet ditt i denne samlingen? Vil du ha til 12 personer av hver farge eller har du andre planer? For jeg tenker litt på hvordan jeg vil at det skal være sluttresultat på min men har ikke helt bestemt meg enda. Det eneste jeg vet at jeg vil ha alle fargene Melron har. Så vil jeg ha vanlig bestikk fra Melron mens serveringsbestikk kan variere så lenge det er samme materialet og farge som melron har.
Comment
-
Hallå,
Du ser, det är inte så lätt att skilja agnarna från vetet (att se skillnaden). Bra, då fotograferar jag imorgon. Tänkte ta bilder på Melron, Stainless och Rostfritt, det är väl OK?
Nej, de bruna kanske jag missade. Har bara en spetsig matkniv, Melron, 21,7 cm. Sällsynt vara på den här sidan puckeln. 19,1 cm måste vara dessetbesick.
So long...Last edited by Kim von Platen; 2011-12-18, 21:39.
Comment
-
Ja det blir bra med de tre typene siden det er det vi har mest av her i Skandinavia.
Jeg skulle skrive om Japanske produsenter men det må utsettets, jeg har eksamen i morgen og så må jeg pakke til Juleferie men kanskje jeg rekker det likevell
Vi får se
Comment
-
Målet, det skottet som för Sverige till OS..
Hallå,
Missade det här inlägget, vi skrev kanske samtidigt. Någon målsättning för samlandet av bestick har jag aldrig haft, jag har köpt huller om buller för att kunna duka trevligt och ibland ge bort i present, nästan alltid uppskattat.
Men nog tycker jag att det vore kul att ha åtta av varje färg, oavsett tillverkare, och det först nu och tack vare vår dialog som samlaren vaknat. Nu börjar gubben bli trött,
lycka till imorgon... det där fixar du. Gör det du tycker är kul för utan glädje lyckas man sällan. Natti natti...och so long
Ursprungligen postat av lynxmara Visa inläggHva er sluttmålet ditt i denne samlingen? Vil du ha til 12 personer av hver farge eller har du andre planer? For jeg tenker litt på hvordan jeg vil at det skal være sluttresultat på min men har ikke helt bestemt meg enda. Det eneste jeg vet at jeg vil ha alle fargene Melron har. Så vil jeg ha vanlig bestikk fra Melron mens serveringsbestikk kan variere så lenge det er samme materialet og farge som melron har.
Comment
-
Hallå,
Rekommenderar Hövringen, den bästa skidort jag besökt, år efter år, om man nu vill gå på tur.. Tur måste man ha. So long...
Ursprungligen postat av lynxmara Visa inläggJa det blir bra med de tre typene siden det er det vi har mest av her i Skandinavia.
Jeg skulle skrive om Japanske produsenter men det må utsettets, jeg har eksamen i morgen og så må jeg pakke til Juleferie men kanskje jeg rekker det likevell
Vi får se
Comment
-
Gafflar (standard)
Hallå igen,
Lovade leverera peut-en-peut, här ett urval matgafflar:
1. Grön MELRON. 19,6 cm.
2. Orange STAINLESS STEEL. 19,5 cm.
3. Mörkröd STAINLESS STEEL. 19.5 cm.
4. Ljusröd ROSTFRITT. 19,0 cm (Vikt 50 gr).
Anm 1. MERON har som vanligt fint bearbetade kanter i stålet medan de övriga
är vassa och kantiga.
Anm 2. ROSTFRITT är kortare och bredare än de övriga.
Anm 3. OBS att röda färgen skiljer mellan STAINLESS och ROSTFRITT.
So long...
So long...
Comment
-
Tusen takk! kjempe arbeid!
Ut i fra det ser jeg at det finnes 2 typer av Stainless steel Made in France. En som er knal lik Melron og en som er litt anderledes. Hvordan er selve plasten er den lik i kvaliteten, teksturen, "innhold"? (for som sagt tidligere IZM CAT og Melron har helt ulik materialet på skaften selvom fargen matcher)
Comment
-
Hallå,
Kan man gratulera? Svar på dina frågor:
Det är skillnad mellan gafflarna från STAINLESS STEEL. Den mörkröda är smäckrare, mer lik MELRON och den oranga är lite bredare och klumpigare, men det kan bero på att man ändrade stansformarna under årens lopp. Den mörka är definitivt äldst.
Den oranga är nära släkt med Rostfritt.
Materialet, svårt att avgöra. Min uppfattning är att alla har handtag i samma bakelit (som skiljer sig klart från IZN, CAT och APA som har en hårdare glasartad yta, men naturligtvis har fabriken/fabrikerna produktutvecklat materialet vilket illustreras av denna bild.
So long...
PS. La ut en fråga med rubriken Stämpeldeckare, tror jag det var. Du kan väl titta...Last edited by Kim von Platen; 2011-12-20, 10:03.
Comment
-
Hallå,
Innan vi lämnar kapitlet gafflar, här två exempel på udda modeller.
1. Svarta, till vänster standardformat 19,5 cm och till höger en med längden 20,7 cm (vikt 52 gr.) Har bara sett en enda i det formatet. STAINLESS STEEL MADE IN FRANCE.
2. Röda, till vänster standardformat och till höger 3-spetsiga 19,0 cm. ROSTFRITT.
So long...
Comment
-
Hei
Jeg tror at alle de modellene som ikke er stemplet med Melron eller M har ikke noe med Melron å gjøre. Det kan bevise også det at de har litt anderledes form eller kvalitet. Jeg har fått noer ultramarinblå matskjeer som har stempel Stainless steel Made in France. Man ser at kvaliteten er anderledes og du nevnte det samme. Untaket er salatgaflene fra Melron og kanskje noen andre deler jeg ikke vet om som har stempel uten "Melron" men likevell er fra Melron. Det stemplet de har er likevell anderledes enn på ikke-melron produkter, stemplet er finere, mer tydelig og er aldri dekket av messing delen på håndtaket. Det er min mening i hvert fall.
De med stemplet "Rustfritt stål" kunne bli for så vidt laget i østen for Sverige. Siden "fransk bestikk" var så populær. Det eneste jeg vet at Østen overtok de formene og produserte mye av det og kvaliteten er veldig ok. Jeg tok utgangspunkt fra den senete modellen av "Fransk bestikk" som jeg har lagt ut bilder av i det andre temaet du hadde her. Denne modellen var mye produsert i Østen av veldig god kvalitet(Mardi Gras Korea). Men det fantes/finnes også noe som var kjempe dårlig (sikkert billig Kina)Last edited by lynxmara; 2012-01-19, 23:42.
Comment
-
Knivtyper
Har tatt bilde av knivtypene fra Melron. Mangler bare kniv fra skinkebestikk den kan jeg legge ut senere når jeg får den.
1. Seikkniv 21,7 cm
2. Matkniv 20,7 cm
3. Frokost kniv 19,1 cm
4. Frukt kniv (veldig skarp) 17,8 cm
5. Smørkniv 14,7 cm
+6. På bilde 2 (fra www.etsy.com) er det en knivtype som er anderledes fra alle de jeg har og funksjonen er ukjent for meg. Eieren sa at den har ingen skarp blad og er 15.5 cm (litt større en smørkniv men mindre enn fruktkniv).
Hva kan den brukes til?
Comment
Comment