Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som testat pulverlackering?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Någon som testat pulverlackering?

Mitt möblemang har blivit en sillsallad av olika träslag. Nu har jag fått nog. Överväger att lämna in två bord till pulverlackering i en firma som fixar köksluckor.
    Någon som testat? Blev det bra och blev det dyrt?

Har inte testat själv, men kostnaden beror nog på om du själv gör underarbetet eller ej. Skulle tro att det kostar kring 2000:- för ett bord. Det är vad http://www.abclack.com/ tar i alla fall.

Tror sedan inte att det heter pulverlackering till möbler, vad jag vet är det metall man pulverlackerar. Då sprutar man ut pulvret som är elektriskt laddat av en generator, mot objektet som är jordat. På detta sätt fastnar pulvret, det smälter och flyter ut på ytan och härdar genom uppvärmning i brännugn.

Comment

Hör med lackfirman innan du ger dej på och börjar slipa. Många tror att småskavanker och ojämnheter döljs av färgen, men det är tvärtom, minsta lilla repa lyfts fram av en blank färg. Vet man inte vad man gör kan man ställa till onödigt mycket arbete för lackeraren och därmed drabbas också din plånbok. En del firmor åtar sig inte ens att lackera på något som de inte har gjort underarbetet på eftersom de då inte kan garantera slutresultatet.
      ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Jag borde ha sagt sprutlackering... Firman har fullt fram till sommaren, jag får vänta med mina bord. Någon tusenlapp kommer det att kosta, men det är överkomligt.

Comment

Working...
        X