Ett rektangulärt bord som jag köpte på second hand. Det är signerat P. Törneman 6/67. På undersidan av bordsskivan sitter en liten metallplåt där det står Nyköpings Möbelfabrik.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälp! Mormors (emalj) bord - vem, vad hur? [ID: P Törneman]
Collapse
X
-
mer emaljbord
jag (Vi) har ärvt ett Törneman bord , ett rött rektangulärt. Vad är värdet på ett sådant idag ?? Bordet är i gott skick.Ursprungligen postat av Törneman Visa inläggJapp, det är ett emaljbord av sign. "P" Törneman, som gjorde detta och andra åt NK. Det fanns bl.a. också "Röd Kvadrat" OCH "Bubbel" i ung samma storlek på NK. P var min farfar och min far, Ulf Törneman tog också till sig emaljen som uttrycksform, liksom undertecknad under en period under 80- och 90-talet
mvh solväda.
Comment
-
Hej!Ursprungligen postat av solvända Visa inläggHej
Jag (vi) har ärvt ett kvadratiskt rött Törneman-bord. Är du intresserad?
Solvända
Är det ett kvadratiskt bord är jag intresserad. Var finns bordet?
Hör av dig via pm.
Comment
-
rött emaljbord kvadratiskt
Har ett emaljbord kvadratiskt som mina föräldrar köpte på NK får gärna köpa det om du vill 076 799 43 18 . Bor i Hässleholm .
Min bror är sambo med Vibeke Lindberg som är dotter till Stig Lindberg . Är själv en designer i konstsmide och inredningssnickeri www.woodmaster.se
Comment
-
eldbord
Här är mitt eldbord i mycket bra orginalskickUrsprungligen postat av Giggan Visa inläggHej!
Är det ett kvadratiskt bord är jag intresserad. Var finns bordet?
Hör av dig via pm.
stefan@woodmaster.se
076 799 43 18
Comment
-
Jag tror inte på sagan om blinda höns
du har ju syn som en falk eller hök..........
Ut och jaga fler fynd i morgon, hoppas att turen håller i sej!!
Comment
Comment