Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lergökar
Collapse
X
-
En polsk hund mottages tacksamt av föreningen. Bara han låter så....Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggNej ingen gök precis men väl en tax, som låter väldigt bra! Någon trodde att den kommer från Polen.p-son
Comment
-
Isatis nummer 25
Gökklubbens sannolikt första värvade medlem, isatis, får medlemsnummer 25Ursprungligen postat av isatis Visa inläggPresenterar min lergök som hittades i potatislandet våren 1971.
och hälsas välkommen med ett trefaldigt ku-ku.p-son
Comment
-
"Back in the USSR"
En rest från f.d Sovjetunionen kan man kanske kalla dessa lergökar, om nu alla kommer från samma land. Den stora tuppen är etikettmärkt varvid U i USSR även är början av ordet Ukrainian. Gökarna flög ner från Sundsvall där de tidigare tillhört en man född i Trelleborg. Törhända har liknande eller likadana visats tidigare, kanske av The Ocarinas, men jag tycker att tråden har vilat tillräckligt länge nu. Den etikettmärkta göken har råkad ut för en negativ mutation såtillvida att man dåligt kommer till att blåsa i hålet p.g.a stjärtfjädrarna.p-son
Comment
-
Eller också blir det en lergök.Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggDen som kysser en groda lär få en prins.............eller kanske en gymägare från Ockelbo. Bra ljud är det i denna "gök".
p-son
Comment
-
Jenny i Arvika?
Det är mycket Arvika över denna gök tycker jag, men att få reda på vem signaturen Jenny är har jag inte lyckats med. Kanske finns det någon Arvikainiterad som kan hjälpa till. För övrigt tycker jag att göken är välarbetad-glaserad och den kan dessutom stoltsera med en imponerande ton.p-son
Comment
-
Gör ett kort gästspel.Ett tips om du vill veta mycket om lergökar.Sök på PES. Jag visade två stycken av Jenny Göransdotter den 21 jan i år. Ha det gott.Last edited by The Ocarinas; 2010-06-06, 19:04.
Comment
-
Tackar så mycket för gästspelet vilket gärna får bli en tradition. Nu ska jag "bläddra" tillbaka till den 21 januari i år.Ursprungligen postat av The Ocarinas Visa inläggGör ett kort gästspel.Ett tips om du vill veta mycket om lergökar.Sök på PES. Jag visade två stycken av Jenny Göransdotter den 21 jan i år. Ha det gott.
Tack! Och må supergott.Last edited by Polsson; 2010-06-07, 17:17.p-son
Comment
-
Måste få lägga till de här två lergökslänkarna.
Många av de förevisade känns igen i jämförelser och det är roligt att föra muspilen över europakartan för att se varje lands typiska lergök och vad de heter där.
och
Comment
-
De sidorna tackar man för!Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggMåste få lägga till de här två lergökslänkarna.
Många av de förevisade känns igen i jämförelser och det är roligt att föra muspilen över europakartan för att se varje lands typiska lergök och vad de heter där.
och
http://www.sifflets-en-terre-cuite.o.../EuropInd.htmlp-son
Comment

Comment