Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FB Stenbäck Trelleborg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Bara höft eller bara bröst, det går ju på ett ut. Men när man kommer till att höra eller att förföra, då gäller bara KOPPAROXID och, eller, .........Va, sa....... ??.

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
      ...

... Kommer osökt att tänka på en historia som
      (har glömt namnet, men han gjorde akvareller från bland annat sina Afrikaresor, Lasse ? )
      berättades på Hylands hörna.
      Lars Norrman (1915-1979) må hända? Populär på 50-60-talet med sina litografier med motiv från jordens alla hörn. En mycket "färgstark" konstnär.

Ursäkta inpasset men kunde inte låta bli.

Gott Nytt År förresten!

Appropå bara bröst. Här ett exempel av LN.

"Sme´ns döttrar" Ur serigrafiportföljen "Svenska Brudar". bild:Wikipedia
      Bifogade filer
      - - - - - - - - - -
      "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

• Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
        Bara höft eller bara bröst, det går ju på ett ut. Men när man kommer till att höra eller att förföra, då gäller bara KOPPAROXID och, eller, .........Va, sa....... ??.
        Enligt Lars Norrman, var det inte endast höft som visades!

Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
        Lars Norrman (1915-1979) må hända? Populär på 50-60-talet med sina litografier med motiv från jordens alla hörn. En mycket "färgstark" konstnär.
        Ursäkta inpasset men kunde inte låta bli.
        Gott Nytt År förresten!
        Appropå bara bröst. Här ett exempel av LN.
        "Sme´ns döttrar" Ur serigrafiportföljen "Svenska Brudar". bild:Wikipedia
        Tack för namnet, Lars F! Härligt att veta att när minnet sviker i Skåne så ställer Ångermanland allt till rätta. Visst var han färgstark på många sätt. Om jag inte sett fel, är hans litografier långt ifrån lika populära idag som på 50-60-talet. Tror faktiskt att vi har en lito av honom här hemma, men var?

Gott Nytt År min suveränt bästa sufflör

Bilden: FBS nummer 25 - kopparoxid
        Bifogade filer
        Last edited by Polsson; 2011-12-31, 14:20.
        p-son

Comment

• Årets första FBS i hamn

17.47 in på 2012 sändes ett Mayday, Mayday till min inkorg, men jag var inte där.
          När jag så småningom, kl 19.18, uppfattade nödanropet och kontrollerade sändningen hade båten
          sjunkit, trodde jag. Nu visade det sig att norrlands snabbaste livräddare, än en gång med blixtens hastighet, hade agerat: Köp direkt på Tradera!

Får tankar till en rolig filmsnutt som jag fick för någon tid sedan:

-Mayday, mayday, we are sinking!

Tyska kustbevakningen svarar:

-What are you sinking about?
          Bifogade filer
          Last edited by Polsson; 2012-01-08, 14:47.
          p-son

Comment

• Wow, not bad at all!

Det är härligt med spejare landet runt, som ser till att rum efter rum fylls med Stenbäckiana och annat smått och gott.
            Istället för att byta ner till mindre, som personer på äldre dar plägar göra, får Du och hustrun kanske söka efter större bostad. Snart?

Två fina nytillskott. Gratulerar!

Comment

• Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
              Wow, not bad at all!

Det är härligt med spejare landet runt, som ser till att rum efter rum fylls med Stenbäckiana och annat smått och gott.
              Istället för att byta ner till mindre, som personer på äldre dar plägar göra, får Du och hustrun kanske söka efter större bostad. Snart?

Två fina nytillskott. Gratulerar!
              Tackar för gratulationerna, broder Gideon!
              Någon större bostad lär det inte bli fråga om utan istället försäljning av icke allmogelergods på Tradera. "Här säljs för att få luft och ljus (och mer plats), är kanske inte det tillräckligt?" (travesti av Strindberg).
              p-son

Comment

• Vad härligt att se vasen mot grön bakgrund!
                Precis som det ska vara, i sitt rätta element!

Comment

• Idag kom den

Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                  Vad härligt att se vasen mot grön bakgrund!
                  Precis som det ska vara, i sitt rätta element!
                  Instämmer till fullo, Simco!

************************************************** ************************************************** ******

Idag kom den - FBS-krukan från Kävlinge! Visserligen har jag visat bilder på den tidigare, men den tål att tittas på två gånger. Fantastiskt välhållen, "handtagskant" vid botten, suverän dekor, vit- och grönengoberad och helglaserad vilket mina andra FBS-krukor inte är. Signeringen har typiska FBS-hakar på T i Trelleborg.
                  Bifogade filer
                  Last edited by Polsson; 2012-01-11, 16:35.
                  p-son

Comment

• Nu när julen dansas ut,ut,ut och julegranen bäres ut,ut,ut- till tonerna av "granlåt", då får vi istället se grannlåt från Trelleborg. En får tacke.

Comment

• Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                      Nu när julen dansas ut,ut,ut och julegranen bäres ut,ut,ut- till tonerna av "granlåt", då får vi istället se grannlåt från Trelleborg. En får tacke.
                      Ja, vad gör man inte för en Saltsjö Boo-bo och andra allmogeintresserade!
                      Stympade faktiskt granen i kväll och lade den i originalförpackningen.
                      Last edited by Polsson; 2012-01-11, 21:03.
                      p-son

Comment

• Polsson, du har ju införskaffat dig en hel del nya föremål från FB. Skulle det vara möjligt att få en bild på hela samlingen ? Hade varit riktigt roliga att se.
                        Pes är mitt google.

Comment

• Ursprungligen postat av wasistdas Visa inlägg
                          Polsson, du har ju införskaffat dig en hel del nya föremål från FB. Skulle det vara möjligt att få en bild på hela samlingen ? Hade varit riktigt roliga att se.
                          Nog har jag lekt med tanken, wasistdas! Gjorde det för några år sedan, men bilder snett uppifrån blir inte rättvisande. Har faktiskt funderat på att "fota" den på en trappa med flera steg, varvid allt skulle synas bättre, men någon sådan finns inte i närheten. Får fundera vidare.
                          p-son

Comment

• Efter jag skrivit mitt inlägg blev jag lite nervös faktiskt. Tänk om du ex skulle ställa fram allt på en trappa och råka stöta till ett objekt som börjar en dominoeffekt
                            Pes är mitt google.

Comment

• Det ska bli spännande att få se en ny uppställning, Polsson.
                              Se hur "stor" samlingen var för fyra år sedan.

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                                Nog har jag lekt med tanken, wasistdas! Gjorde det för några år sedan, men bilder snett uppifrån blir inte rättvisande. Har faktiskt funderat på att "fota" den på en trappa med flera steg, varvid allt skulle synas bättre, men någon sådan finns inte i närheten. Får fundera vidare.
                                Fördelaktigast på en rulltrappa och med en kamera som tar 100 bilder i sekunden. En efterföljare till motorsågsmassakern, rulltrappsmassakern. NÄ, LÄGG NER POLSSON, Stenbäck avnjutes bäst i små doser.

Comment

Working...
                                X