Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FB Stenbäck Trelleborg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av wasistdas Visa inlägg
    Efter jag skrivit mitt inlägg blev jag lite nervös faktiskt. Tänk om du ex skulle ställa fram allt på en trappa och råka stöta till ett objekt som börjar en dominoeffekt
    Eller att någon öppnar dörren inifrån och naturligtvis öppnas dörren utåt också!:mad

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
    Det ska bli spännande att få se en ny uppställning, Polsson.
    Se hur "stor" samlingen var för fyra år sedan.
    http://precisensan.com/antikforum/sh...ll=1#post53877
    Ja, det har hänt mycket under dessa år, men frågan är om glädjen inte var större då än nu. Därmed inte sagt att jag på något sätt är missnöjd.

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
    Fördelaktigast på en rulltrappa och med en kamera som tar 100 bilder i sekunden. En efterföljare till motorsågsmassakern, rulltrappsmassakern. NÄ, LÄGG NER POLSSON, Stenbäck avnjutes bäst i små doser.
    Ju senare på natten destu destruktivare - fredagen den 13:e !

God natt! Den kommer en dag i morgon också.
    Last edited by Polsson; 2012-01-13, 23:10.
    p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
      God natt! Den kommer en dag i morgon också.
      Och visst gjorde det det! Och den dagen kom bl. a. med lergods och blad, dock icke gröna,
      och nr 16 FBS. Visserligen visad tidigare i tråden, men ingick då icke i samlingen.
      Bifogade filer
      Last edited by Polsson; 2012-01-15, 10:42.
      p-son

Comment

• Åh, vad kul, vilken fin födelsedagspresent!
        Den passar utomordentligt bra till din stora, fina Trelleborg-kruka!

Comment

• En fräsch FBS-vas hittades vid prutningsdags sista dagen på Älvsjömässan. Har sett formen tidigare och även dekoren, men kunde inte hitta den här kombinationen när jag bläddrade igenom tråden för några dagar sedan. (Det är vasen i mitten som är den nyköpta.)
          Bifogade filer

Comment

• Vilken härlig bild, Grattis Rosa!

Det ska bli spännande att höra vad Polsson har att säga om signeringen.

Comment

• Du har gjort det igen, Rosa.
              Snuvat mig på ännu en läckerbit, och det på en mässa jag också varit på...
              Var stod den vasen, om man får fråga? I ett låst skåp, som det stod Rosa på?

Bugar och ber att få gratulera med en ros!

Comment

• Ja, simco, tre gröna trelleborgare, det måste ju bli en vacker bild. Den vänstra "vajande sjögräs" är bara märkt Trelleborg och den högra med hjärtan är märkt som den nya men även med inristad nummer: 12. Tror att Polsson kommer att ogilla att den här inte är numrerad.

Men Gideon då, undrar hur många föremål som finns på mässan, det måste vara en omöjlig uppgift att få syn på alla. Fast vissa saker har man ju radarn inställd på förstås. Den här stod långt ner i ena änden av lokalen. Men jag har ju i alla fall ingen fajansflaska från Rörstrand, den väger ju upp mycket. Förresten, var det du som snodde en mycket vacker blå Höganässkål med lite tilltryckt form och diskret mönster? Såg den på torsdagen och sen på söndagen gick jag runt för att hitta den igen, men när jag till slut hittade rätt monter var den såld. Tur att jag hittade Stenbäckaren istället.

Comment

• Jag såg den "Stenbäckaren" redan första dagen. Vi gick in vid den ingången som låg allra närmast den montern, så det var det allra första jag såg. Den stod bakom en annan sak, kommer ej ihåg vad det var. Ingen prislapp, men 800kr skulle han ha. Formen på den är verkligen förnämlig och skicket alldeles fantastiskt fint, ångrar att jag inte slog till, men jag är ju en riktig snåljåp.

Comment

• Aha, du hade ögonen med dig i alla fall, Prylsnubben . Priset hade förändrats betydligt en halvtimme innan stängning, (efter viss övertalning från min sida).

Comment

• Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
                      Aha, du hade ögonen med dig i alla fall, Prylsnubben . Priset hade förändrats betydligt en halvtimme innan stängning, (efter viss övertalning från min sida).
                      Bra gjort Rosa och Stenbäck har fått en värdig "matte".

Comment

• Grattis, Rosa!

Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
                        En fräsch FBS-vas hittades vid prutningsdags sista dagen på Älvsjömässan. Har sett formen tidigare och även dekoren, men kunde inte hitta den här kombinationen när jag bläddrade igenom tråden för några dagar sedan. (Det är vasen i mitten som är den nyköpta.)
                        Grattis, Rosa! Vasen du köpt är den billigare varianten av FBS No 6, numrerad 5,5. Om man ville köpa nummer 6 vilken hade såväl sjögräsdekor som "rälsdekor", fick man betala 25 öre mer och det var mycket pengar på den tiden. Visar Tripp, trapp, trull (No 6) från ovan (finns från sidan i inlägg nummer ett (1) på denna tråd).
                        Bifogade filer
                        Last edited by Polsson; 2012-02-27, 11:45.
                        p-son

Comment

Om man ville köpa nummer 6 vilken hade såväl sjögräsdekor som "rälsdekor", fick man betala 25 öre mer
                          Brukar få sjögräs helt kostnadsfritt när jag fiskar, men inte någon räls (hittills).

Comment

• Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                            Brukar få sjögräs helt kostnadsfritt när jag fiskar, men inte någon räls (hittills).
                            Kanske drar du upp fiskar som på räls?
                            p-son

Comment

Kanske drar du upp fiskar som på räls?
                              Den var bra, svar=det har hänt.

Comment

• Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                                Den var bra, svar=det har hänt.
                                Ja, ja! Skenade du inte iväg nu!
                                p-son

Comment