Kanske Drottning Blanka............Rida, rida, ranka. Ser ju ut att vara en hermelinfäll hon har i knät och då ska det väl vara en kunglig person tror jag?http://minata.tripod.com/bps_28_nov.html
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Staffordshirefigurer berättar.. Staffordshire dogs, hundar - Staffordfigurer
Collapse
X
-
Jag kan inte Sarahs rollfigurer, Hamlet vet jag men då var hon ju inte kvinna. Jag skulle kunna tänka mig Venus pga. den snäckliknande bakgrunden, men annars vet jag inte.
Men det vet jag inte om hade hade någon roll som.
Kungligt ser ju brämet ut på hennes klädsel.
Comment
-
Hallå Snubben,Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggKanske Drottning Blanka............Rida, rida, ranka. Ser ju ut att vara en hermelinfäll hon har i knät och då ska det väl vara en kunglig person tror jag?http://minata.tripod.com/bps_28_nov.html
Nej, möjligen en katt bland hermelinerna. Rida rida ranka är kul, men fel. So long...
Comment
-
Hello,Ursprungligen postat av Sonia Visa inläggJag kan inte Sarahs rollfigurer, Hamlet vet jag men då var hon ju inte kvinna. Jag skulle kunna tänka mig Venus pga. den snäckliknande bakgrunden, men annars vet jag inte.
Men det vet jag inte om hade hade någon roll som.
Kungligt ser ju brämet ut på hennes klädsel.
Ur askan i elden. Kvinna eller man? Det här är en kvinna som tolkar en sagofigur som vi nog alla känner till. So long...
Comment
-
Hallå Sonia,Ursprungligen postat av Sonia Visa inläggDå får det väl bli att hon ska gestalta Hamlet.
Du verkar insatt i teaterhistoria (till skillnad från mig), men Hamlet är det inte. I sena timmen kommer ett tips till er alla: Lägg samman två nyckelord i mina svar och översätt till engelska. So long...
Comment
-
Den första damen - hon som föds ur en stor snäcka, måste väl vara Venus. Fast under den Viktorianska tiden föddes alla fullt påklädda förstås, vilket framgår av figuren.
Barnet i båten: kan det vara Moses på väg in i vassen, nyss sjösatt av mamma och pappa Moses stående i bakgrunden, medan Herodes barnamördare härjar på hörhåll i bakgrunden?
Comment
-
Hallå och bravo Sonia,Ursprungligen postat av Sonia Visa inläggDå ska det väl vara Cinderella som hon föreställer.
Visst är det Cinderella (Askungen) i Rossinis La Cenerentola. Premiär i Covent Garden 1848 med italienska operasångerskan Marietta Albony i titelrollen. Grattis, det här var svårt.
Skicka mig ett personligt med din adress så hamnar ett litet pris i brevlådan.
So long...
Bilden är från premiären.
Comment
-
Hallå och god morgon,Ursprungligen postat av HgF Visa inläggDen första damen - hon som föds ur en stor snäcka, måste väl vara Venus. Fast under den Viktorianska tiden föddes alla fullt påklädda förstås, vilket framgår av figuren.
Barnet i båten: kan det vara Moses på väg in i vassen, nyss sjösatt av mamma och pappa Moses stående i bakgrunden, medan Herodes barnamördare härjar på hörhåll i bakgrunden?
Nej, Venus blev aldrig ärad i Staffordshires galleri, så vitt jag vet, men vilken fantasi, min herre.
Den lilla "kotten" förmodas vara äldsta barnet Victoria Adelaide Mary, Princess Royal (November 21, 1840 - Augusti 5, 1901). Gillar båtar, kul att du ville vara med.
So long...
Här mamma och dotter.
Comment
-
Tänkte faktiskt gissa på Askungen (Cinderella) utifrån Dina ledtrådar (ur askan i elden och barnet i båten) men efter att jag tittat runt lite på bilder av henne så struntade jag i det eftersom hon ju är blond på alla bilder, Du får inte luras så Kimmen
. Att det var en italiensk mörkhårig La Cenerentola Du var ute efter istället för en askunge eller cinderella var ju inte så lätt att veta........
Last edited by prylsnubben; 2012-02-01, 11:55.
Comment
-
Hallå P-son,
Nej, Florence Nightingale, var det inte. Den här vackra damen kallade sig den svenska näktergalen och figuren brukar kallas Nightingale. Den föreställer Jenny Lind (1820-87) som flyttade till England och gjorde braksuccé. Tack för din gissning, You can´t winn them all... so long...
Comment
-
Hallå Snubben,Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggTänkte faktiskt gissa på Askungen (Cinderella) utifrån Dina ledtrådar (ur askan i elden och barnet i båten) men efter att jag tittat runt lite på bilder av henne så struntade jag i det eftersom hon ju är blond på alla bilder, Du får inte luras så Kimmen
. Att det var en italiensk mörkhårig La Cenerentola Du var ute efter istället för en askunge eller cinderella var ju inte så lätt att veta........
Undrade vart du tagit vägen. Jo, det knepigt det där med färger, damer är ju ibland ombytliga. Förärar dig en liten rackare, blott 5 cm lång, en "rabbit". Kom ihåg, blyga killar får aldrig kyssa vackra damer.... so long...
Comment
Comment