Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Møller & Bøgely och Roskilde lervarefabrik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Oj! Du kommer säkert att bli bjuden på många kafferep nu "P5V". Till mig är du hjärtligt välkommen

Comment

Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
      Oj! Du kommer säkert att bli bjuden på många kafferep nu "P5V". Till mig är du hjärtligt välkommen
      Sweet! Vad tar jag med mig, utöver gifflar?

Comment

Oj, vilken läcker sak!!!
        Ett otroligt plus att locket finns med! Ja, kaffetårarna kommer att flöda....
        Två bra kandidater har du redan fått tag på så en trip upp till Norrland är väl inte aktuell.
        Hursomhelst gläds jag med den som kommer att få ha denna prakturna hos sig!
        Grattis och tack för titten!

Comment

Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
          Oj, vilken läcker sak!!!
          Ett otroligt plus att locket finns med! Ja, kaffetårarna kommer att flöda....
          Två bra kandidater har du redan fått tag på så en trip upp till Norrland är väl inte aktuell.
          Hursomhelst gläds jag med den som kommer att få ha denna prakturna hos sig!
          Grattis och tack för titten!
          Jo Jo' jag hade faktiskt dig i tankarna också men det får bli nästa gång jag hittar något som ter sig intressant men också faller utanför mitt egentliga intresseområde. Det blir nog inte i brådrappet vi ses igen så tills dess så...

M.v.h

Comment

Du är för snäll!
            Det tar nog ett tag innan det bär av nedåt, SJ fungerar inte när det finns snö och är mindre än 5 minusgrader.

Comment

Ursprungligen postat av på femte våningen Visa inlägg
              Tänkte att de här åbäket på 40 cm kanske kunde göra sig som entrébiljett till kaffetåren i det Gideonska residenset. Finns diverse glasyrnagg men månne faller den herrn på läppen än dock?
              M.v.h.
              Fyy vad läcker och stoor den är! Nästan lika hög som den kinesiska lockurnan här...
              Naggat, tja, det är hugget som stucket, och inget att slänga på sophögen direkt.
              Förr skulle vi ha kallats "lumpsamlare", men idag heter vi finsmakare.

Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
              Ditt kaffe är säkert godare än mitt, och är den av irländskt snitt, tror jag att P5V bestämt sig redan efter två klunkar och en mintkaka.
              Men nåja, rulla ut röda mattan för honom och klipp så mycket Du kan med ögonfransarna. Det är beprövat och oemotståndligt.

Comment

Känns åtminstone som den hamnar under rätt tråd?

M.v.h.
                Bifogade filer

Comment

Roskilde - hvergang!

Ohh, ja.
                  Helt rätt - och grattis till en snygg en!

Comment

En riktig Roskilde-spårare!
                    Otroligt vacker vas, en 61 eller 19 som wasistdas visat i en annan färgställning, kul!

Comment

• Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                      Ohh, ja.
                      Helt rätt - och grattis till en snygg en!
                      Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                      Otroligt vacker vas, en 61 eller 19 som wasistdas visat i en annan färgställning, kul!
                      http://precisensan.com/antikforum/sh...Lervarefabrik&
                      Tack! Den här tycker jag faktiskt själv är riktigt trevlig men den får nog sin resa ytterligare lite norrut så småningom.

M.v.h.

Comment

• Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                        http://precisensan.com/antikforum/sh...Lervarefabrik&
                        Grattis!

Jag misstänker att det är 61 med tanke på punkten efter.

Comment

• Ursprungligen postat av på femte våningen Visa inlägg
                          Tack! Den här tycker jag faktiskt själv är riktigt trevlig men den får nog sin resa ytterligare lite norrut så småningom.

M.v.h.
                          Det låter suveränt, den är varmt välkommen till Norrland om du ledsnar på den.

Du har helt rätt Kaptenen!
                          61. är det ju såklart var lite för snabb när jag skrev efter att ha tittat på wasistdas vas.

Comment

• Ursprungligen postat av på femte våningen Visa inlägg
                            Känns åtminstone som den hamnar under rätt tråd?

M.v.h.
                            Nu har jag skaffat en kopia till PES-samlingen!

Nr 61

Click image for larger version

Name:	Roskilde 61 1 res.jpg
Views:	1
Size:	64,9 KB
ID:	538618Click image for larger version

Name:	Roskilde 61 invändigt res.jpg
Size:	64,6 KB
ID:	538619Click image for larger version

Name:	Roskilde 61 res.jpg
Size:	64,0 KB
ID:	538620

Comment

• jäklar vad snygg den var med den blå färgen. Grattis!
                              Pes är mitt google.

Comment

• Tack så mycket!

Ja, även om det är samma modell kan ju glasyrer och den ristade dekoren skilja sig.

Comment

Working...
                                X