Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lillemor Mannerheim M-serien 1955
Collapse
X
-
Riktigt "ball", jösses ett så otrendigt ord men det lixom passarUrsprungligen postat av tallen Visa inläggJag hittade den högra häromdagen, troligen en provglasyr!
Comment
-
Gefle Cupol - Vem är formgivaren?
Köpte detta snygga 50-tals fat från Gefle för en tid sedan och undrar nu vem som kan ha gjort det. Den är namngiven Cupol och det ser ut som att det står M23 i djupstämpel. Jag hittar ett par likadana men gråa fat i denna serie(?) på nätet men tyvärr ingenting om vem som gjort dem. Är det någon här som vet?
Comment
-
Lillemor Mannerheim M-serien 1955
[QUOTE=Mr.;180467]Köpte detta snygga 50-tals fat från Gefle för en tid sedan och undrar nu vem som kan ha gjort det. Den är namngiven Cupol och det ser ut som att det står M23 i djupstämpel. Jag hittar ett par likadana men gråa fat i denna serie(?) på nätet men tyvärr ingenting om vem som gjort dem. Är det någon här som vet?
Här har du fakta om M-serien
Comment
-
Enligt bilderboken så är denna M46 (om den är 30 cm). Den andra finns inte med i boken, så den vet jag inte vilket nummer den har...har aldrig själv hållit i en sån.Ursprungligen postat av Tingeling Visa inläggDeBeer visar en vas i inlägg #45 som ska vara M46, har en vas märkt M46 och de är inte lika.Vilken av dem är felmärkt?http://www.porslinsbloggen.se/
Comment
?
Comment