Ursprungligen postat av Lars M
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mari Simmulson
Collapse
X
-
Stilmässigt känns den väl 60-tal men övergick hon inte från att skriva "maris" till "ms" i pratbubblan? Det är i alla fall det intryck jag har fått. Mina äldre saker tenderar att ha "maris" medan de nyare har "ms". Jag har dock inte gjort någon ordentlig koll. Det är ju inte så svårt att göra, så det borde man väl. Å andra sidan kanske någon annan redan vet...
-
-
Tack så mycket Andres!
Det är kul att se hur produktiv och variationsrik Mari Simmulsson varit när man kikar igenom tråden.
Lars Ms stora golvas är verkligen häftig. Hoppas artt någon som kikar in vet vilken serie den tillhört. Golvvaser är alltid populära.
Ansiktsfaten är det jag verkligen förknippar med henne, dessa känner man verkligen igen om man är ute och shoppar. Jag tycker att det är lite Picasso-stuk på dessa.
Comment
-
-
Gunillaklockan eller snarare klockstapeln vari Gunillaklockan finns är avbildad på denna skål. Någon har limmat på ett metallmärke med symboler för Uppsala och döljer ev nummer och annan märkning men "pratbubblan" som märker ut Mari Simmulson syns tydligt. Är det någon som känner till skålen? Kan det vara reklam eller souvenir? 12 cm Ø och 4,5 cm hög.
Comment
Comment