Jisses va häftiga!!!
Tror ni jag blir avundsjuk???
Om du nå'n gång tänker göra dej av med dem (fattar så klart att man inte gör det)....eller bara en, tänk Liljerik då!!
Lovar att komma ihåg dig om den dagen kommer Liljerik
Vi ha inte såååå bråttom på PES
Jag har välkomnat dig 7 månader efter att du blev medlem, du svara artigt på det 11 månader senare
Det är nog det som är skönt med PES, vi har ingen brådska
Såg att du bl.a. visste en del om kinesisk porslin, tror att PES saknat det förut så jag hoppas att du fortsätter att dela med dig av dina kunskaper.
jag har en liten kanna stämplat GRAND, kanske 15 cm hög i den ljusa tonen av blå som Lijerik har på sin tekopp.
Den har inte alls de bulliga formerna utan är som vilken liten kanna som helst. tyvärr är jag inte på hemmaplan, men när jag är det och fotat den ska jag lägga in en bild. Har funderat mycket på varför den inte har dessa bubbliga formen,men har ny fått lite förklaring på detta.
Grand är som sagt en dekor. Ljust blågrå, blank glasyr med guldkant. Sen spelar det mindre roll på vilken modell man lagt dekoren. Det finns en matservis i modell S också.
Har hittat en helvit assiett, inget dekornamn stämplat.....mysko, kanske är halvfabrikat som man gjorde typ TePe's dekor på
Sedan har vi Rosalie under, den dekoren känns riktigt båååring i sammanhanget
Hittade dessa när jag rotade i några lådor, kaffekannan och gräddkannan går i en lite grön nyans medans kopparna går mer mot det ljusblå, är nog lite ovanligt är att dom saknar gulddekoren, sedan vet jag inte riktigt vad jag tycker om utseendet
Comment