Har två stycken damer som jag gärna skulle vilja ha lite mer information om. Ursprung, ålder, material m.m. Dom är ostämplade och små, endast 7 cm höga. Om det finns någon vänlig själ där ute som har info om dessa är jag mycket tacksam. Skickar med ett gäng foton här.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Figuriner!
Collapse
X
-
Hallå Gidon och Joroin,Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggKing Charles spaniels, viktorianskt, England, ja, intrycket säger omedelbart Staffordshire och 1850-tal.
Eller vad säger våra vänner av porslin från Staffordshire? Det finns två erkända på forumet.
Tveksamt. Vill gärna se bild på baksidan och undersidan. England håller jag med om. Eller vad säger
du kära Staffis?
So long...
Tillägg: Jo, det kan vara staffordshirefigurer men i så fall före 1850-talet.Last edited by Kim von Platen; 2014-03-18, 21:54.
Comment
-
Begärda bilder finns ju redan. Scrolla åt sidan, om det skulle vara så i Din skärm.
Men nåja, jag letade i arkivet efter en liten fläckig hund (eller om det var katt) på 4,5 cm.
Finns inte kvar, så den ska fotas, och passar bra in som sällskap här imorgon. Tid och rum stämmer nog också bra.
Tillägg: Ja, med tanke på frisyr hos den mörkhåriga och höga snörliv, så sträcker vi oss till 1840-talet också.
Comment
-
Jadu.. jag är inte någon expert på Engelsk keramik... långt ifrån. Min bästa gissning dock är att det är fråga om Prattware, som verkar vara ett ganska stort begrepp. Titta ex på sockeln på denna figurin så ser man likheter :
Comment
-
Socklarna varierar lite.... men kolla figurerna längst ner på denna sida så finns det absolut likheter iaf.
Comment
-
Comment

Comment