Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gissa på "Peruan"!
Collapse
X
-
Kul med så många bra gissningar!
Vi är i rätt landsände, och jag gissar på att keramikern jag söker var i startgroparna när denna gjordes, men det var inte John Andersson eller HöganäsUrsprungligen postat av Kaptenen Visa inläggAndersson & Johansson, Höganäs och en mycket ung och lovande John Andersson?
Jag kan se vissa likheter med Elfstrandsgods nu när du skriver det, men ingen av Elfstrandarna har lagt sin hand vid dennaUrsprungligen postat av prylsnubben Visa inläggAxel eller Albert Elfstrand, Sjöbo
.
En Hilma saknar jag i min samling! Ystad är lite för långt söder över, gissa gärna igen!Ursprungligen postat av Bengt H. Visa inläggNog ser den ut att komma från Skåne, och kanske ystadstrakten, men ändå gissar jag på St. Eriks och Hilma Persson.
Comment
-
-
Tack för fler bra gissningar!
Ville Sjöholm har en anknytning till orten där denna vas är tillverkad, men det var inte Ville denna gång.
Sune G Svensson har inte varit framme här, men jag ser likheten i hans vaser med små hänklar.
Som ledtråd kan jag säga att denne keramiker har haft andra göromål i första hand, vid verkstaden där han arbetade.
Comment
-
Anas det inte en ton av retsamhet här?Ursprungligen postat av simco Visa inlägg...min ledtråd får bli att denne man det är en han har blivit förväxlat med att vara en "her"= eller "hennes" på engelska.
En gång blev jag utskrattad två gånger för just en sån malör, av herrar Andres och Polsson...
Comment
.
Comment