Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka skandinaviska serviser kommer aldrig in i ditt hem ens under vapenhot?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Hahaha
    fy fan vilka tallrikar. Det där var en bra kandidat

Vinranka hade definitivt kommit in i mitt hus, men den hade bara fått stå i ett vitrinskåp. I köksskåpen hade den inte kommit in.

Comment

Höganäs "Mambo"

Jag vet inte vad jag ska tycka.

Jag hade faktiskt kunnat tänka mig att ha hela den här servisen till vardags bara för att den Är så himla bisarr och äcklig. Men då har jag ju lite mysko humor också :]
      Kul att Höganäs ens vågade släppa ifrån sig den.
      Bifogade filer
      Last edited by Kill3rsnail; 2006-10-15, 03:22.

Comment

Det är ju attans att svenskt-porslin.net ligger nere. Stålhanes "Tuva" är annars en riktig äckelkandidat!
        Kill3rsnails muggar riktiga kräkpulver f ö.
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Kill3rsnail
          Jag tror att folk investerar i Lindberg inför framtiden.
          Om det är så illa så har de inte fattat något. Men jag ska ju inte klaga, direkt...
          Jag har också tillräckligt bisarr humor för att gilla den där Höganäsaren, men de brukar inte vara riktigt så flammiga... Troligen är de släppta som 2:a sortering.

Comment

Bing & Gröndal "Mexico"

Den här känns liknande, men är för mig rätt så snygg utan att man behöver ta till humorn.
            Bifogade filer

Comment

Jag tycker att det borde göras mer flippade serviser. Även om jag tyckte att de var skitfula så skulle jag automatiskt tycka att de hade charm bara för att jag är svag för uppstickare.

Comment

Servisen "Mexico" för tankarna osökt till uttrycket "Montezumas hämnd".
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven
                  Det är ju attans att svenskt-porslin.net ligger nere. Stålhanes "Tuva" är annars en riktig äckelkandidat!
                  Då tycker jag att hans namnlika Tuna är värre! Men den har redan kommit in i mitt hem, då frugan har en av diaréfärgade kaffekopp bland sina koppar.

Ett exempel:

Comment

Det var ju Tuna jag menade! Hur tusan är det Tuva ser ut!?
                    Konfucius

Comment

Tuva, Stålhane

Fast Tuna är väl inte så hemsk. Färgen är inte alls så äcklig som den på tex Höganäs' Grand. Låt er inte bli lurade av fotot, den ljusbruna hundbajs-diarréfärgen är mycket mer dominant.

Och det här är äckelheten själv enligt mig. Brunt i all äro, men den här Grand är fasen fulare.
                      Last edited by Kill3rsnail; 2006-10-16, 13:03.

Comment

Det var de värsta ........Gefles Grand som har så snygga former, o den blågrå glasyren är ju bara så bra. jag tror att just den formen på kanna finns i gult också, kan vara med glasyr Rex, den vill jag helst haaaaa!
                        Ja, det var säkert en provokation från början, du har väl sett min avatar, tekopp i den modellen men med dekor Menuett. Provokation ja, för ingen vid sina sinnens fulla bruk kan ju tycka något illa om den modellen.

Tur att alla tycker olika, annars skulle ju mina favoriter vara andras favoriter också och då skulle jag inte ha råd att köpa dem....men den här servisen fick jag inte fast jag väntade till sista minuten med mitt maxbud på 501kr.

Det bevisar återigen att den är såååå braaaa.

Comment

hehe

Det var faktiskt inte en provokation.
                          Det enda jag ogillar är den hemska blå färgen i kombination med guldet. Formen är ju väldigt innovativ och jag tycker som sagt automatiskt om allt som är udda nog att det syns.

Comment

Epa från Gustavsberg

Tycker jag är en ganska trist historia! Har svårt att förstå att någon ens kom på att göra en sån tråkig servis!

Vinranka gillar jag, speciellt den svarta, men den blå finns i olika kladdiga dekorer. En del är riktigt tydliga, vet inte om det är skillnad på första och andra sortering.

Comment

Ha, ha, ha! Det hörs ju på namnet! EPA!
                              Det är troligast en restaurangmodell till EPA-barerna som låg i anslutning till varuhuset. Jag tycker de är rätt vackra, faktiskt. Lite som Grill av Bibi Breger.

Comment

Ser man på! Porslinssidan är uppe igen!
                                Konfucius

Comment

Working...
                                X