Den är ungefär som den Greven visade i annan tråd, den kommer när jag krånglat mig fram till kistan och gjort en djupdykning där......................stor kista
Ok Harly, nån ”Neger” är det inte. Men du Harly, kan inte du avslöja från vilken period likörservisen Neger i din bok kommer ifrån? Jag har ju tjatat o tjatat men ingen verkar veta.
Är det verkligen ingen som har kuranter med svart glas som vill hjälpa till med tillverkningsperioder?
Det var väl populärt med svart på 30-talet men fanns de fortfarande kvar till försäljning 40- 50- 60- 70-tal?
så lik negern är inte åfors karaffen black hittade jag inte den kanske är tillverkad under en priod som jag inte har någon faktabok om
Nej det är ju inte en kopia, men det syns ju att någon har lånat design från den andre. Åfors kan jag inget om men Eda lades ju ner 1953 om jag inte minns helt fel, men vem som var först kan jag inte säga.
Nej, nu kan jag inte hålla mej längre måste bara få visa min nästan klotformade karaff
Glasen var med i köpet men hör säkert inte ihop, brickan lånade jag från annan servis.
Gå in på aeg:s länk. Tryck på kataloger. Därefter på aktuella kataloger. Tryck på auktion konstglas. Därefter tryck på katalognummer. Jag får upp bilder på samtliga objekt den vägen.
Comment