Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Isi - karaffer - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isi - karaffer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tallen Visa inlägg
    Ja tyvärr fanns det ju inte med några metallsilar, men jag betalade ju inga större pengar, så då kan jag ju leta vidare efter det
    Jag tror jag har några ligger i en låda - någonstans...
    knappast meningslöst.

Comment

Ja hittar du dem och vill sälja så kan du ju kontakta mig, annars går letandet vidare!
      http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Whisky-glas 10 cl

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
        Följande fanns åtminstone i 1975 års kollektion:

Snaps (4 cl & 6 cl)
        Cocktail
        Whisky (6 cl & 10 cl)
        Selter
        "OF" (någon som vet vad det strå för?)
        "DOF"
        Grogg (25 cl & 40 cl)
        Så här ser 2 av dem jag hittade under helgen ut.
        Söffe
        Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Raoul Karlsson Visa inlägg
          Karaffen vi pratar om är en shaker och den HAR tre pipar. Ishinken finns i två storlekar och glasen i 9 storlekar. Lycka till med sökandet efter Shakern.
          Hur många storlekar finns det?
          Jag har sett avslutade annonser på Tradera med storlekarna 18 och 29 cm.

Comment

Ingen som vet hur många storlekar det finns på shakern?

Comment

Oj, den här hade jag missat... Det ska bara finnas en storlek såvitt jag vet, skulle tro att det rör sig om en felskrivning.

Comment

Tack för det.
                Vilken är rätt storlek?

Comment

Ah, det glömde jag ju skriva, det är den större. Min egen är just 29 cm.

Comment

Tack.

Comment

Jag har fått lära mig att storleken inte har någon betydelse
                      DG

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                        Jag har fått lära mig att storleken inte har någon betydelse
                        DG
                        Men Lasse, inte tusan gäller väl det även för saker som shakers, grogglas och snapsglas?

Comment

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
                          Men Lasse, inte tusan gäller väl det även för saker som shakers, grogglas och snapsglas?
                          Nej Du har rätt Snapsglas Det klart att storleken har betydelse
                          Lasse

Comment

Plötsligt så stod den bara där...

...en ISI-shaker

Gissa om jag blev glad när jag såg den

Fastän proppen var naggad längst ned så kunde jag inte motstå den! Priset gjorde sitt till förstås, en Selma...

Denna fråga ska jag lägga in under Sökes/bytes åxå förstås, men frågan är givetvis: Den finns inte en ängel med en extra propp till en ISI-shaker därute ? Ni skulle få en mycket glad ISI-fan om ni kunde överaska mig med en sån

Här ligger annonsen:

Här kan du efterlysa koppen som fattas dussinet, boken du inte kan hitta i handeln eller byta det där felropet på auktionen mot något du vill ha.

Comment

Jag verkar vara inne i nån trend nu, idag dök 2 st små cocktailbrickor upp framför ögonen...inte kunde jag låta blir då

Ska lägga in bilder på shakern och de små brickorna i helgen

Tyvärr inga glas ännu...men om man hittar två brickor för 10 kr fredag den 13 vad kan man då vänta sig en helt vanlig dag

Comment

Grattis grattis..har bara sprungit på en liten karaff hittills..fast jag har fått ihop en hel del Isi-vaser..önskar bara Raoul kunde öppna sin sida så jag kunde se vilka färger det finns...säger detta tyst o hoppas att R inte hör o tycker jag tjatar

Comment

Working...
                                X