Ursprungligen postat av tallen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Isi - karaffer
Collapse
X
-
Whisky-glas 10 cl
Så här ser 2 av dem jag hittade under helgen ut.Ursprungligen postat av cjf Visa inläggFöljande fanns åtminstone i 1975 års kollektion:
Snaps (4 cl & 6 cl)
Cocktail
Whisky (6 cl & 10 cl)
Selter
"OF" (någon som vet vad det strå för?)
"DOF"
Grogg (25 cl & 40 cl)
Söffe
Comment
-
Hur många storlekar finns det?Ursprungligen postat av Raoul Karlsson Visa inläggKaraffen vi pratar om är en shaker och den HAR tre pipar. Ishinken finns i två storlekar och glasen i 9 storlekar. Lycka till med sökandet efter Shakern.
Jag har sett avslutade annonser på Tradera med storlekarna 18 och 29 cm.
Comment
-
Men Lasse, inte tusan gäller väl det även för saker som shakers, grogglas och snapsglas?Ursprungligen postat av LasseC Visa inläggJag har fått lära mig att storleken inte har någon betydelse
DG
Comment
-
Nej Du har rätt SnapsglasUrsprungligen postat av cjf Visa inläggMen Lasse, inte tusan gäller väl det även för saker som shakers, grogglas och snapsglas?
Det klart att storleken har betydelse
Lasse
Comment
-
Plötsligt så stod den bara där...
...en ISI-shaker
Gissa om jag blev glad när jag såg den
Fastän proppen var naggad längst ned så kunde jag inte motstå den! Priset gjorde sitt till förstås, en Selma...
Denna fråga ska jag lägga in under Sökes/bytes åxå förstås, men frågan är givetvis: Den finns inte en ängel med en extra propp till en ISI-shaker därute ? Ni skulle få en mycket glad ISI-fan om ni kunde överaska mig med en sån
Här ligger annonsen:
http://www.porslinsbloggen.se/
Comment
-
Jag verkar vara inne i nån trend nu, idag dök 2 st små cocktailbrickor upp framför ögonen...inte kunde jag låta blir då
Ska lägga in bilder på shakern och de små brickorna i helgen
Tyvärr inga glas ännu...men om man hittar två brickor för 10 kr fredag den 13 vad kan man då vänta sig en helt vanlig dag
http://www.porslinsbloggen.se/
Comment
-
Grattis grattis..har bara sprungit på en liten karaff hittills..fast jag har fått ihop en hel del Isi-vaser..önskar bara Raoul kunde öppna sin sida så jag kunde se vilka färger det finns
...säger detta tyst o hoppas att R inte hör o tycker jag tjatar
Comment
Comment