Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isi - karaffer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Istänger och hinkar hänger nog sällan samman, skulle tro att de flesta säljare som lägger ut auktionerna matchat tång till hink. Ishinkar och tänger finns i mer än mångfald och då de inte "naturligt" hänger samman är det nog sällsynt att orginalen säljs tillsammans om det inte förekommer ngn orginalfp oöppnad. Vad jag surrar! men det slog mig att en del köpare frågar om det är orginaltång till hinkarna och jag har faktiskt inte en susning i frågan. Det skulle vara intressant att se G-skruftänger liksom Fuga-tänger då jag har en himla massa istänger liggandes. Just for fun!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Här är en länk till Gullaskrufs egna bild på serien med en istång. Lite svårt att se:

http://www.gullaskruv.se/jubileum/glas/la-isiserien.jpg

Comment

Den tången är tyvärr inte heller original... Har dock upptäckt att jag har den billigare varianten själv, ska fotografera och lägga ut bild vid tillfälle.

Comment

Hittade en ishink idag på loppis.
          Titta vad som följde med! Coasters!!!
          Bifogade filer
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

Comment

Snygga! Visste inte ens att dessa fanns, har inte sett dem i något material tidigare!

Får kontra med mina nya favorit-grogglas, ett par ISI-DOF:ar i grönt! (och tack Peter än en gång för lektionen... )
            Bifogade filer

Comment

Istänger

Istänger togs från de firmor som var billigast och kunde leverera, alltså finns det inga originaltänger.
              knappast meningslöst.

Comment

Ursprungligen postat av Raoul Karlsson Visa inlägg
                Istänger togs från de firmor som var billigast och kunde leverera, alltså finns det inga originaltänger.
                Tack för det Raoul.

Comment

Här är som "bonus" en ISI-annons från brukets bildarkiv. Håll till godo.
                  Bifogade filer
                  knappast meningslöst.

Comment

AHA!
                    Nu förstår jag vad den där lilla njurformade assietten är till för. En cocktail-bricka. Så piffigt!
                    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                    Konfucius

Comment

Har hittat grogg- eller ölglas i ISI-serien. Jättesnygga tycker jag.
                      Bifogade filer
                      Konfucius

Comment

Kompletterar också med en liten brännvinsplunta.
                        Bifogade filer
                        Konfucius

Comment

skynda fynda )))

den går ut den 14sept och är uppe i hundringen jämnt nu =)
                          livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Här kommer lite loppisfynd...två ishinkar, båda ISI eller svamlar jag nu...?

Sen har jag några glas och en karaff i samma randiga stil, men dessa är jag mycket osäker på vad det kan vara...titta gärna på bilden och kom med förslag!
                            Bifogade filer
                            http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Jodå, båda ishinkarna är ISI, de gjordes i två storlekar. Det ser dock ut som att du dessvärre verkar ha fått tag på ett par exemplar utan metallsilen i botten...

Glaset på nedre bilden ser spontant maskinblåst ut och är inte ur ISI-serien, det är det dessutom för rakt för, men kannan till höger är troligen ISI.

Comment

Ja tyvärr fanns det ju inte med några metallsilar, men jag betalade ju inga större pengar, så då kan jag ju leta vidare efter det

Det var ju kul att kannan kunde vara ISI, den är lite sliten men funktionen finns där i alla fall!

Jag såg denna tråd och blev fångad av ISI-glasets härliga yta! Jag skulle kolla in en tråd från Gullaskruv, men tyvärr var ju innehållet bortplockat, så jag önska någon kunde lägga in lite mer bilder på föremål från serien! Vaserna i den andra tråden finns det ju gott om bilder på så de känner man ju igen ganska hyfsat...
                                http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Working...
                                X