Hoppas det är okej att fråga här! Jag sitter här med en samling av Marcolin/FM-figurer som jag ska lägga ut till försäljning. Men bland dessa fina saker så har jag sex stycken osignerade som är i samma stil, men som jag undrar om någon kan hjälpa mig att bekräfta om de är Marcolin eller om det är något annat. Tack på förhand!
De tre små kycklingarna (bild nr 1,2,6) ser ut att vara FM Ronneby (även om små kycklingar från olika glasbruk kan vara rätt lika). De andra tre, dvs den gröna fågeln, guldpäronet och den lila fågeln är helt klart FM Ronneby.
De tre små kycklingarna (bild nr 1,2,6) ser ut att vara FM Ronneby (även om små kycklingar från olika glasbruk kan vara rätt lika). De andra tre, dvs den gröna fågeln, guldpäronet och den lila fågeln är helt klart FM Ronneby.
Var lägger du ut samlingen, Tradera kanske?
Tusen tack för svar! De andra figurerna har både signatur, klisterlapp och vissa har originalkartong också så där var det ju ingen tvekan, men jag blev lite osäker på de andra som saknade allt detta. Får väl skriva att jag inte är helt säker på kycklingarna helt enkelt. Yes, jag hade tänkt lägga ut det styckvis på Tradera.
Comment