Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
    Hittade en Änglafisk B-645 i grön-ametist 15cm hög, på Ebay och den hör inte till vanligheterna. Lägger även med en bild på B-673 för att visa att de använt samma teknik vid tillverkningen av dessa.
    Den har vi nog inte haft tidigare i tråden. Grattis till en Änglafisk i härliga färger, en färgkombination som vi inte ser så ofta i tråden. Modellen/färgen kanske dyker upp oftare än vi tror på mässor/loppisar osv., men då vi inte har någon återrapportering så är det svårt att bilda sig en uppfattning.

Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
    Vissa saker i FM-Produktionen sticker ut mer än andra. Det är de vi samlare hela tiden letar efter. Ända sedan jag började samla har jag trånat efter en "Dancing girl" och nu har jag äntligen hittat en. Den vill jag gärna visa er för det är inte ofta de dyker upp. Här kommer en Dancing girl B-810 i klarglas-ametist 22cm hög silveretikett handiwork, ingen signering.
    Även här grattis till något som vi inte ser så ofta i tråden. En härlig Dancing Girl! Vacker i kombinationen ametist och klar. Ametisten ligger vackert här, och det ser ut som hon har en klänning på sig. Hur ofta en Dancing Girl träffas på, på loppisrundor, får ni gärna kommentera, det ger oss en bild av utbudet här hemma i vårt avlånga land.

Min Dancing Girl hälsar till din Dancing Girl! Här på bild tillsammans med min tennisspelande dam från Rock 'n' Roll serien.
    Bifogade filer

Comment

• Hej Alegni!

Tack! Är själv också fascinerad av hur ametisten i detta fall bildar en mycket tydlig klänning, oerhört dekorativt! Har nu köpt en till. En signerad B-804. Ska försöka få ihop hela samlingen av Dancing girl. Det finns 6 olika versioner.

Änglafisken är jag lite fascinerad av. Just färgvalet är ju mycket intressant och jag tror inte jag sett grön-ametist tidigare i något föremål från FM-Ronneby. Har en känsla av att den inte gjorts under så många år heller, men osvuret är bäst.

Grattis själv till en snygg dancing girl B-800 samt din fantastiska (tennisspelare) Rock'n roll B-812. There's a whole lot of shaking going on.

Mvh. Birger!

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
        Änglafisken är jag lite fascinerad av. Just färgvalet är ju mycket intressant och jag tror inte jag sett grön-ametist tidigare i något föremål från FM-Ronneby .
        Detta är faktiskt en färgkombination som jag inte har i min samling ännu, men det kanske bara är en tidsfråga.
        Grön-ametist-klar har varit med tidigare i tråden.
        inlägg 1090 http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post115758
        inlägg 1576 http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post144297

Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
        Grattis själv till en snygg dancing girl B-800 samt din fantastiska (tennisspelare) Rock'n roll B-812.
        Tack!
        Om ni undrar varför min Rock 'n' Roll dam även spelar tennis så har ni förklaringen här.
        inlägg 388 http://precisensan.com/antikforum/sh...ll=1#post55936
        Tidigare ägare till min tennisspelande dam var Jack Kotschack, mannen bakom Radio Nord.
        Last edited by alegni; 2011-12-13, 23:26.

Comment

• God Jul och Gott Nytt År!

Godisbovar!

Jag har länge misstänkt att jag har godisbovar som härjar hemma hos mig!
          Min choklad förvinner!
          Vissa tror att det är jag som äter upp den, men det kan väl inte stämma!

Riggade en kamera och lyckades till slut fånga godisbovarna på bild,
          eller snarare godisspovarna på bild!

Jag, och mina godisspovar, vill passa på att önska alla FM-vänner
          en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
          Bifogade filer

Comment

• Hej Alegni!

Härlig julhälsning! Jag kan förstå att dina spovar har svårt att motstå en sådan godisskål. Skulle nog själv haft svårt att låta bli den!
            Håller på att fila på min julhälsning, kommer nog inte förrän dan före doppardan. Den som väntar på något gott.......heter det ju.

Mvh. Birger!

Comment

• Detta tycker jag

Jag önskar er alla God Jul men jag kommer nog inte att gå in på detta forum så ofta numer det enda jag saknar är FM inläggen.
              Resten är ju rena lekstugan förutom mat sidan som fortfarande är trevlig.
              God Jul och Gott slut från mig.
              Ha det så gott ni som fortfarande är seriösa här ... Kommer ej att svara på detta inlägg tack för mig!!!!!!!!!

Comment

• P.S kul att någon skaknade mig ha så gott

Comment

• God jul & gott nytt år

god jul och gott nytt år önskas alla fm-vänner
                  birger
                  [ATTACH]107797[/ATTACH]

Comment

• Tack för fint julkort! Jätteläckert! Härlig ljusstake, gran och Dancing girls!

Dans kring granen av 3 vackra damer! Halva danstruppen är nu på plats, hoppas att alla är samlade kring granen nästa jul! Du får ägna 2012 åt att leta efter vackra dansande damer!!!

Comment

• Hej Cobe,

Tack för din jul och nyårshälsning.

Jag saknar dig, och du är alltid välkommen i FM-tråden!

Ta väl vara på dig!

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                        Tack för fint julkort! Jätteläckert! Härlig ljusstake, gran och Dancing girls!

Dans kring granen av 3 vackra damer! Halva danstruppen är nu på plats, hoppas att alla är samlade kring granen nästa jul! Du får ägna 2012 åt att leta efter vackra dansande damer!!!
                        Hej Alegni!

Tack! Ja visst är damerna bedårande. Ska naturligtvis sätta till alla klutar jag har, för att finna de tre jag saknar och få hela serien komplett. Så nästa år kommer jag att jaga dansande kvinnor så det visslar om det!

Mvh. Birger!

Comment

• Ursprungligen postat av Cobe Visa inlägg
                          Jag önskar er alla God Jul men jag kommer nog inte att gå in på detta forum så ofta numer det enda jag saknar är FM inläggen.
                          Resten är ju rena lekstugan förutom mat sidan som fortfarande är trevlig.
                          God Jul och Gott slut från mig.
                          Ha det så gott ni som fortfarande är seriösa här ... Kommer ej att svara på detta inlägg tack för mig!!!!!!!!!
                          Hej Cobe!

God Jul och Gott slut till dig också! Välkommen åter!

Mvh. Birger!

Comment

• Jag vill oxå önska er alla i FMtråden en GOD JUL!
                            vackra uppsättningar ni visar på bild.
                            Hirvi
                            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Ingen juleoppstelning her desverre, men et bilde av en FM-vase jeg så i en antikkbutikk idag, signert "FM Ronneby Sweden .M51".

God Jul

Banden
                              Bifogade filer
                              Last edited by Banden; 2011-12-23, 22:37.

Comment

• Jag önskar alla i FM-tråden God Jul och Gott Nytt År.
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X