Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad kul att ni gillade mitt äpple!

Då kör vi en bild till på äpplet! För det är ju ett och samma äpple som jag har fotat!

.
    Bifogade filer

Comment

• Samma äpple men olika färg. Som ni säkert redan räknat ut så rör det sig om
      neodymium. Det skiftar alltså färg beroende på belysning, t.ex. dagsljus
      eller lysrör.

Här kan ni se några fler exempel:

Comment

• Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
        Hej Alegni !
        Fågel´n till höger C 635 Lirafågel.....Men vad är det för tillverkningsnummer på fågeln till vänster.
        Pjotr

Hoppsan! Jag missade din fråga här.....
        Jag har tyvärr inget artikelnummer för fågeln till vänster.

-------------------

Här är bild på en fågel som jag fick för ett tag sedan. Tyvärr är den omärkt. Färgen fick mig först att tänka lite i riktning Mantorp eller Gränna. Jag hittade sedan en fågel B-974 i ena FM katalogen ("silver") som till formen starkt påminner om min fågel. Slipningen i botten stämmer överrens med FM, en mycket välgjord liten fågel.

Några kommentarer om min fågel?

.
        Bifogade filer

Comment

• Snygg fågel men jag är nog mest intresserad av din nya avatar.
          Har du visat den tidigare?
          I annat fall så skulle det vara kul med en större bild.

Comment

• Jag måste instämma med Kecke! Jag föredrog dessutom den du hade innan som var tvärsnygg!! denna ser lite ut som ngt organ i formalin (om du ursäktar )
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

• Kecke! Vad kul att du blev lite nyfiken på min nya avatar!

Nämen, Äjth! Vad säger du? "ser lite ut som ngt organ i formalin"

Det behövs bestämt bild i större format så ni får se vad jag valde som avatar.
              Jag har en brevpress i rött och även en i grönt.

.
              Bifogade filer

Comment

• Otroligt snygga.

Comment

• Min lilla, lilla samling Ronnebyglas har utökats med två som jag inte sett här på PES.
                  Bifogade filer

Comment

• Hej Glasvänner!

Alegni: Härliga bilder på brevpressarna speciellt den på nya avataren

Kul med nya bilder på olika alster så ös på med bilder och fakta.

Pjotr

Comment

• Hej.
                      Ny här på forumet och hittat er via sökning på google..
                      Har en sådan glassvan som finns på inlägget 2 hopp upp...(hittar inte hur jag lägger in bild)
                      Funderar nu lite krasst på värdet.. och om någon här kanske vill köpa den.. den var egentligen på väg ut på Tradera..
                      Med önskan om en härlig sommar till alla glasentusiaster..
                      Wiweca

Comment

• Välkommen till PES, WIWECA!
                        Når du skrivit text, rulla upp lite, där står (ladda upp bild) sedan bläddra och ladda upp!
                        Var svanen gjord på FM konstglas
                        Hirvi
                        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Hej och tack..
                          Ja den är gjord på FM konstglas och ser ut som den i inlägget ovan men dock i en ljusare blå nyans med luftbubblor i glaset.
                          Etikettmärkt och felfri.
                          Wiweca

Comment

• Ursprungligen postat av wiweca Visa inlägg
                            Hej och tack..
                            Ja den är gjord på FM konstglas och ser ut som den i inlägget ovan men dock i en ljusare blå nyans med luftbubblor i glaset.
                            Etikettmärkt och felfri.
                            Wiweca
                            OK!
                            Jag tror att TRADERA är bästa stället för att få en prisbild, du får kolla
                            Hirvi
                            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Hej!

Jag håller med Hirvi.....Tradera är nog ett bra sätt att sälja sina saker på.

Här kommer en Fisk från min samling B 15 är artikelnr och längden 20 cm.

Mvh Pjotr
                              Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                                Jag vill också ha en sån!

I brist på grön julgran så bjuder jag på en liten grön vas.....

höjd 8,5 cm
                                bredd 10 cm

.
                                Visst var det denna du hade som avatar tidigare?(ser att din bild inte hängde med i mitt citat)
                                Titta vad jag hittade idag. Mindes i bakhuvudet din avatar och tänkte; detta måste vara i samma serie som din. Har försökt fota för att den skall komma till sin rättvisa. Den är helt ljuvlig! När jag tittade på din bild, ser det oslipade lite isigt, frostat ut, men antar att ytan är som på min... mjukt kullrig?!
                                Den(skålen?) är formad som en romb. Långsidorna är 13 cm långa. Den är fucking jävla unbelivable läcker!!!!!! (ursäkta språket) Kom ni fram till något tillverkningsår?
                                Bifogade filer
                                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Working...
                                X