Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
FM Konstglas Ronneby / Marcolin
Collapse
X
-
Härligt,Ursprungligen postat av Zeruel Visa inläggLyckad loppisrunda idag:
En liten guldfågel, 6cm hög.
[ATTACH]150463[/ATTACH]
En kanin/hare, 16cm hög.
[ATTACH]150460[/ATTACH]
Och en fasan, 38cm hög.
[ATTACH]150461[/ATTACH]
Gruppbild:
[ATTACH]150462[/ATTACH]
På loppisarna kan man hitta mkt fina FM objekt.
Jättefina.
Comment
-
Inte vanligtvis för min del, men nån gång ibland så ; )Ursprungligen postat av Cenedese Visa inläggHärligt,
På loppisarna kan man hitta mkt fina FM objekt.
Jättefina.
Comment
-
Alltid uppskattat att få auktionstips! Man vet aldrig när nästa FM-favorit dyker upp, men det hjälper till om man vet var man ska leta!Ursprungligen postat av getöga Visa inlägg
Så tusen tack för tipset!
Comment
-
Ursprungligen postat av Zeruel Visa inläggNågon som vill försöka sig på en liten gissning?
(Ni som har koll på Tradera har förmodligen sett den där nyligen.)
Vilket flyt du har! Grattis till alla fina FM-föremål! Misstänker att det är rätt så fullt nu på dina hyllor!
Men bättre att köpa när man hittar föremålen, för man vet ju inte när man får chansen nästa gång, och så får man bekymra sig om utrymmet hemma senare. Och när du hittar till bra priser så är det bara att slå till direkt!
En gissning. Roligt, men attans vilken klurig bild du fick till. En riktig luring!
Att föremålet står på fot gör att man kan hoppa över en hel del alternativ, och gå på dom större pjäserna. Hoppas det kommer in gissningar men jag kan ju säga för stunden att jag har en i ambra/grön, med röd etikett, lite tidigare modell än din, med en lite annan infattning vid sockeln. Och så hjälpte det ju till att stämma av med Tradera!
Comment
-
Ja, jag har fortfarande alla mina FM-föremål i en enda Billy, så det är alldeles för trångt för att man ska kunna njuta av föremålen. Det tar ett bra tag till tills jag får mer plats så jag får hålla ut så länge.Ursprungligen postat av alegni Visa inläggVilket flyt du har! Grattis till alla fina FM-föremål! Misstänker att det är rätt så fullt nu på dina hyllor!
Men bättre att köpa när man hittar föremålen, för man vet ju inte när man får chansen nästa gång, och så får man bekymra sig om utrymmet hemma senare. Och när du hittar till bra priser så är det bara att slå till direkt!
En gissning. Roligt, men attans vilken klurig bild du fick till. En riktig luring!
Att föremålet står på fot gör att man kan hoppa över en hel del alternativ, och gå på dom större pjäserna. Hoppas det kommer in gissningar men jag kan ju säga för stunden att jag har en i ambra/grön, med röd etikett, lite tidigare modell än din, med en lite annan infattning vid sockeln. Och så hjälpte det ju till att stämma av med Tradera! 
Ja, när man väl får syn på något man vill ha, som kanske aldrig dyker upp igen, så gäller det att slå till, inom vissa gränser förstås.
Apropå gissningen, så verkar det inte finnas så många gissningssugna här. Ditt exemplar är jättefint, och det är ju faktiskt format lite mer som det riktiga djuret, jämfört med mitt exemplar och de andra vi sett här på forumet, som har en lite mer abstrakt utformning. Men jag gillar båda versionerna skarpt, skulle inte ha något emot att äga båda : )
Jag lägger ut en bild till på mitt exemplar, lite mer lättgissad än den förra tror jag? : )
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Nämen, det är ju en sån! Precis en sån! Grattis!Ursprungligen postat av Zeruel Visa inläggOch så avslutar vi med en liten helggissning av något som inte är köpt på Tradera, så alla som vill kan vara med och gissa på lika villkor.
Haha! Jag har ingen aning!!! 
Kanske en fågel?
Nä, får nog be om en extra ledtråd! 
(ska skriva lite mer senare, ville bara hoppa in lite i dig gissning!)
Comment
Comment