Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Wow !!!

Helt underbart njutsamt.

Urnan är i sig mkt stilig till både färg och form !!

Men kameran o den konstfotografen, som tog bilderna gjorde nog mycket
    Fisken du bifogade i fil, helt superlyxig (fick mig att tänka på Maria Montesani i Hollywood) Ni som inte vet vem det är måste legat gömd under en sten sista året

Birger, jag måste nämna dina underbara saker, sist örnen o den betyder ngt spec för mig

För när jag bodde på ön Holmön svävade Havsörnen uppe i skyn, vackert men lite farligt för husdjuren.
    De är magnifika varelser, när man ser de störtdyker ner i skogen eller ängen o vips en harpalt mindre, men det är naturens gång.

Comment

• Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
      Ja det var en vacker urna, många häftiga efekter
      Hirvi
      Jag älskar att titta djupt i glaset .... då hittar jag häftiga effekter!!!

Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
      51cm mellan vingspetsarna och vikten är ca. 3,7kg.
      Tack för uppgifterna. Jag har suttit och njutit av dina bilder, tittat på detaljerna, hur fint det grå fyller ut i huvudet, vingarna osv.

Det finns mycket att njuta av i vår FM-tråd, som rullar på ...... i långsam takt. Föremål som ger oss både glädje och kunskap.
      Vi har Birgers Snobben med hundkoja, Cobes hjärtskål, Gaspadins Flame, Rainbows katt med guld och blått glas, Abagnales många fina föremål. Andra fåglar och fiskar (stora som små), brevpressar, vaser, fina små igelkottar osv. ..... ja, listan kan göras lång, och genom våra olika inköp skapar vi här en produktkatalog för FM/Marcolin Ronneby. Genom våra olika inköp kompletterar vi varandra.

Abagnale har bl.a. visat en vacker häger i guld och klarglas. ICEMAN30 har nyligen visat upp en vacker häger med grå effekt.

ICEMAN30, din vackra häger gör mig nyfiken på vad du mer har i din samling. Kan vi få se ytterligare godbitar! Det vore kanon!

Några jag saknar i tråden är Rainbow, Pjotr, Lasek, Cobe, Simco, Cina PB m.fl.

Vore roligt med fler bilder. Ta några bilder lite då och då och liva upp FM-tråden!
      Berätta gärna vad ni ser på loppisar i FM-väg. Även om ni inte har några nya föremål att visa upp, så kan vi diskutera de föremål ni redan har, kanske upptäcka någon detalj som vi inte noterat tidigare. FM-tråden är vad vi tillsammans gör den till.......
      Last edited by alegni; 2011-10-28, 18:34.

Comment

• Jaha då hörsammar jag uppropet omedelbart
        Den här trubbnosiga saken är väl ett sjölejon? 11cm hög, 11cm lång och väger c:a 8 hg.
        Bifogade filer

Comment

• Hej Alegni!

Vilken fantastiskt vacker vas! Helt underbara detaljrika foton! Tusen tack!

Mvh. Birger!

Comment

• Hej Annestig!

Tack! Alltid roligt när ett föremål kan betyda något speciellt för någon! Jag tror alla har något speciellt djur vi kan knyta an till och som på något vis påverkat våra liv. Inte svårt att få den känslan när det gäller den underbara teknik bröderna Marcolin använder när de gör sina figurer. De kan verkligen få fram det unika i sina djurgestaltningar.

Mvh. Birger!

Comment

• Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
              Jaha då hörsammar jag uppropet omedelbart
              Den här trubbnosiga saken är väl ett sjölejon? 11cm hög, 11cm lång och väger c:a 8 hg.
              Hej!

Kul att du hörsammade uppmaningen! Den här är nog ny för mig. Det gläder mig särskilt.
              Tror nog kanske ändå att det är en fågel men man ska aldrig säga aldrig!

Mvh. Birger!

Comment

• Nää jag tror att det är ett sjölejon som skall ha en boll på näsan.
                Nu har jag kollat sjölejon och de har ju "fötter" bak. Sjutton oxså. Varför är nosen platt?
                Last edited by Kolmårdstrollet; 2011-10-28, 19:02.

Comment

• Ursprungligen postat av annestig Visa inlägg
                  Helt underbart njutsamt. Urnan är i sig mkt stilig till både färg och form !! Men kameran o den konstfotografen, som tog bilderna gjorde nog mycket
                  Fisken du bifogade i fil, helt superlyxig (fick mig att tänka på Maria Montesani i Hollywood) Ni som inte vet vem det är måste legat gömd under en sten sista året

Tack, Annestig. Kul att du hittar dina godbitar bland FM/Marcolins alster. Det är det som är så underbart med FM, vi kan alla hitta våra godbitar. Det finns som jag säger: fågel, fisk och mittemellan. Något för alla. Den som gillar brevpressar köper brevpressar, den som gillar fåglar köper fåglar osv., och sedan möts vi alla här i tråden.

Oj, tack för berömmet. Jag har en snäll kamera som begriper sig på mig, för jag begriper mig inte alltid på kameran!

Comment

• Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
                    Jaha då hörsammar jag uppropet omedelbart
                    Hej Kolmårdstrollet,

Det var snabbt hörsammat! Trevligt!

I mina ögon ser det ut som en fågel som har fått näbben avbruten, och sedan har någon slipat ner till en platt yta.

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                      Jag älskar att titta djupt i glaset .... då hittar jag häftiga effekter!!!

Tack för uppgifterna. Jag har suttit och njutit av dina bilder, tittat på detaljerna, hur fint det grå fyller ut i huvudet, vingarna osv.

Det finns mycket att njuta av i vår FM-tråd, som rullar på ...... i långsam takt. Föremål som ger oss både glädje och kunskap.
                      Vi har Birgers Snobben med hundkoja, Cobes hjärtskål, Gaspadins Flame, Rainbows katt med guld och blått glas, Abagnales många fina föremål. Andra fåglar och fiskar (stora som små), brevpressar, vaser, fina små igelkottar osv. ..... ja, listan kan göras lång, och genom våra olika inköp skapar vi här en produktkatalog för FM/Marcolin Ronneby. Genom våra olika inköp kompletterar vi varandra.

Abagnale har bl.a. visat en vacker häger i guld och klarglas. ICEMAN30 har nyligen visat upp en vacker häger med grå effekt.

ICEMAN30, din vackra häger gör mig nyfiken på vad du mer har i din samling. Kan vi få se ytterligare godbitar! Det vore kanon!

Några jag saknar i tråden är Rainbow, Pjotr, Lasek, Cobe, Simco, Cina PB m.fl.

Vore roligt med fler bilder. Ta några bilder lite då och då och liva upp FM-tråden!
                      Berätta gärna vad ni ser på loppisar i FM-väg. Även om ni inte har några nya föremål att visa upp, så kan vi diskutera de föremål ni redan har, kanske upptäcka någon detalj som vi inte noterat tidigare. FM-tråden är vad vi tillsammans gör den till.......

Bra initiativ Alegnin!
                      För att föra vidare tråden behövs det att alla delar med sig,naturligtvis efter ork och förmåga.
                      Jag saknar också ovan nämnde medlemmar i tråden,min förhoppning är att de återkommer till oss så småningom om och att det till kommer fler som delar vår passion!
                      Extra rolig då att du Annestig hörsammade uppmaningen och visade bilder på ditt fina sjölejon!

Alegni: säger bara WOW om din fina vas,helt underbar
                      Det måste vara premiär i Fm tråden för den?

Då vill jag en betydligt blygsammare sak men som jag blev glad för att hitta.
                      Nämligen en M-111 Blue Jay 75mm.(tillverkades i 75,110mm)

Jag har sett ett annat exemplar av den här som faktisk var ihålig inuti!

Click image for larger version

Name:	bluejay_1.jpg
Views:	1
Size:	58,0 KB
ID:	523528Click image for larger version

Name:	bluejay_2.jpg
Size:	47,3 KB
ID:	523529
                      Loppisadiktus

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                        Vilken fantastiskt vacker vas! Helt underbara detaljrika foton! Tusen tack!
                        Tack!

Jag blev lycklig när jag hittade denna vas! Påminner starkt om U-8 i formen, men den är inte ur U-serien.

Comment

• Jag tycker det var länge sedan vi hade en gåta!
                          Vad kan det här vara för något???

Click image for larger version

Name:	gåta_2.jpg
Size:	23,0 KB
ID:	523530
                          Loppisadiktus

Comment

• Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inlägg
                            Alegni: säger bara WOW om din fina vas,helt underbar
                            Det måste vara premiär i Fm tråden för den?
                            Tack! Denna vas har inte varit i tråden tidigare!

Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inlägg
                            Då vill jag en betydligt blygsammare sak men som jag blev glad för att hitta.
                            Nämligen en M-111 Blue Jay 75mm.(tillverkades i 75,110mm)

Jag har sett ett annat exemplar av den här som faktisk var ihålig inuti!
                            [ATTACH]104451[/ATTACH][ATTACH]104452[/ATTACH]

Allt är av intresse! Med betoning på allt!

Jag blev lite full i skratt när jag såg din fågel. Jag fyllde år nyligen, och gissa vad jag fick i present! En M-111 Blue Jay, höjd 9 cm, ihålig!!! (Tack, Birger!)

Mycket intressant att veta att denna modell finns både som solid och ihålig.
                            Några snabbt tagna bilder där man ser hur bubblan inuti fint följer fågelns kontur.
                            Botten är blankslipad, samt med fasad kant.
                            Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inlägg
                              Jag tycker det var länge sedan vi hade en gåta!
                              Vad kan det här vara för något???

[ATTACH]104453[/ATTACH]
                              Den var svår men jag drar till med M-510 Tupp.

Comment

• Hej Alegni och Gaspadin!

Blev också full i skratt! Helt plötsligt dyker det upp en blue jay till, det är som jag sagt tidigare. Ibland dyker saker upp i stim!

Mvh. Birger!

Comment

Working...
                                X