Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• hejsan

Click image for larger version

Name:	jonna 001.jpg
Views:	1
Size:	58,8 KB
ID:	521600Click image for larger version

Name:	jonna 066.jpg
Size:	58,0 KB
ID:	521601hej alla fm vänner, nu har jag fått hem min tredje fisk m14-200.

nu undrar jag om där är någon som vet om den finns i fler storlekar?

jag har m14-180, m14-200 och m14-250

sänder med en bild på dess underbart fina fiskar, älskar färgkombinationen

sänder också med en bild på en larv i samma färgkombination,,någon som vet vad den har för moddellnr?
    ganska ovanlig?

ha det bra

Comment

• Hej igen

Name:	jonna 001.jpg
Size:	70,6 KB
ID:	521605kommer en bild på min lilla samling
      är den någon som är intresserad av att sälja någon fm-pjäs i denna färgkombination grön-blå så får ni gärna höra av er

här kommer en lite mindre bra bild

Comment

• Hej Iceman30!

Jättefina figurer! Larven är verkligen spektakulär! Stort grattis till en jättefin samling i grönt och blått. Även vackra guldsaker! Är alla dina föremål signerade? Kan tyvärr inte hjälpa dig med modellstorlekarna på dina fiskar M-14! Larven däremot är C-826 och färgkoden bör ju vara 47. Grön-blå-klar!

Mvh. Birger!

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
          Hej Iceman30!

Jättefina figurer! Larven är verkligen spektakulär! Stort grattis till en jättefin samling i grönt och blått. Även vackra guldsaker! Är alla dina föremål signerade? Kan tyvärr inte hjälpa dig med modellstorlekarna på dina fiskar M-14! Larven däremot är C-826 och färgkoden bör ju vara 47. Grön-blå-klar!

Mvh. Birger!
          hej hej
          ja alla mina pjäser är signerade.
          jag tackar för infon om modell nummret på min larv!

men frågan kvarstår om m14 fiskarna? finns de i fler storlekar?

ha det bra fm vänner

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
            Hej regni!

Fina grejor du har! Får man önska större bilder så man kan se mer i detalj.
            När du lägger in din bild så ser du hur stor bilden får vara.....ta största möjliga!

Jo, din båt ser ut som FM Konstglas.
            Försöker se på inskriptionen och undrar om det står FA och inte FH. I så fall
            kan det vara Folke Andersson som seglade Gotland Runt med båten Fröken Grön
            (en Shipman 28:a).

"etikett G. LINDKVIST, G.L. GLAS, URSHULT"
            Förädlingsföretag? Dom har gjort inskriptionen och satt dit sin etikett?
            Vad säger ni andra PESare om detta?
            Jag har sent omsider samma åsikt som dig, Jag tror både G. Lindqvist och Engbergs (möjligen samma) är förädlingsföretag som köpt glas och graverat mm. Jag har sett Åseda Bambuvaser, ljusstakar och turkost 50-60-talsglas med vit insida med dessa markeringar, dessutom vaser/flaskor från Alsterfors med Urshults-etiketter! Jag ska lägga upp en egen tråd om detta!
            http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Musen är 12,5cm hög 10cm lång samt väger 700g.
              Tack!

Comment

• Ursprungligen postat av tallen Visa inlägg
                Jag har sent omsider samma åsikt som dig, Jag tror både G. Lindqvist och Engbergs (möjligen samma) är förädlingsföretag som köpt glas och graverat mm. Jag har sett Åseda Bambuvaser, ljusstakar och turkost 50-60-talsglas med vit insida med dessa markeringar, dessutom vaser/flaskor från Alsterfors med Urshults-etiketter! Jag ska lägga upp en egen tråd om detta!
                Intressant! Jag lägger en länk här till din tråd: http://precisensan.com/antikforum/sh...ande-etiketter

Comment

• Ursprungligen postat av ICEMAN30 Visa inlägg
                  nu har jag fått hem min tredje fisk m14-200.
                  nu undrar jag om där är någon som vet om den finns i fler storlekar?
                  jag har m14-180, m14-200 och m14-250
                  sänder också med en bild på en larv i samma färgkombination,,

Vad trevligt med bilder! Härlig färgkombination! Maffigt med så många på en gång!

Jättefin larv. Hur stor är den?

Har mycket att göra just nu så det har inte blivit så mycket PES för mig. Håller på och rensar hemma, har skänkt bort en del hyllor och skåp. Det som var i dessa hyllor och skåp ligger just nu på golvet. En del ska kastas, en del skänkas bort, och en del ska in i nya hyllor/skåp. En del ligger dessutom nerpackat i kartonger, som t.ex. mina priskuranter. Så jag återkommer om dina M-14.

Ursprungligen postat av ICEMAN30 Visa inlägg
                  ja alla mina pjäser är signerade.
                  Alla dina pjäser är signerade. Har du några föremål, med tidiga etiketter, som är signerade? Jag ser dina föremål med guld i, och det ser ut som dom har denna etikett.

Name:	96 d.jpg
Views:	2
Size:	36,7 KB
ID:	521927

I så fall är det intressant för föremål med denna etikett brukar vi inte se signerade. Så jag vill be dig om en tjänst! Kan du inventera dina etiketter och inskriptioner, och visa oss, med bilder, vilka du har. Det skulle kunna ge oss ny kunskap. Tack på förhand!

Comment

• Hej hej

hej
                    min larv mäter 23cm på längdenoch 13 cm hög väldigt glad för den
                    har synat mina guldförmål efter önskan
                    äpple= guld/svart handiwork ettiket gravyr:fm ronneby swden b-632
                    päron= guld/svart handiwork ettiket gravyr: fm ronneby b-633
                    ägg= silver/svart handiwork ettiket
                    lampfot= guld/svart handiwork ettiket 150hög

jag är tacksam för alla svar. riktigt roligt att lära sig mer om denna underbara historia samt helt fantastiska pjäser

mvh ICEMAN
                    Bifogade filer

Comment

• Hej

har hittat en haj i en antikaffär med min färgskala grön/blå
                      den är signerad undertill fm ronneby sweden b 783-260 och har en silverettiket handiwork

men den är fast limmad på en glassockel, var det så att de limmade fast den vid tillverkning eller det är något som kommit i efterhand?

bifogar en bild på en örn som är gjord på samma sätt med så är det lättare och förstå vad jag menar,

den är riktigt pampig men vill ej köpa den om den är ditt limmad i efterhand på nyare dagar,

mvh ICEMANClick image for larger version

Name:	!By,N!P!Bmk~$(KGrHqF,!hsEw5B7hiuuBMRlL3Co8g~~_14.jpg
Size:	1,0 KB
ID:	522044

Comment

• Hej Iceman!

Tack för bilderna! Kämpa på med fototekniken!
                        Jag har själv hajen B-783.400 i klarglas och den är fastlimmad, jag kan inte tänka mig något annat än att den ska se ut så. Tror nog du kan köpa den utan att vara rädd för att det är ett "renoverat" objekt.

Mvh. Birger!
                        Last edited by birger; 2011-09-21, 09:21.

Comment

• hej hej
                          ja det här med fototekniken är inte så god med mobilkamera måste köpa ny systemkamera, och då kommer finnare bilder

ok men det ser konstigt ut att de skulle ha klistrat med gult lim på klartglas:

men tacksam för ditt svar och jag lovar det kommer snart lika fina bilder som du tar
                          hej hej

Comment

• Hej Iceman!

Skojade lite men det går faktiskt att ta rätt hyfsade bilder med en vanlig digitalkamera, min är inte avancerad på något vis men övning ger färdighet!

Tittade på min haj och den har också ett aning gulaktigt lim. Det kan ju vara så att limmet ändrar färg med åren och antar en liten gulaktigt ton? Vad säger ni andra?
                            Här kommer några bilder på min haj, inget bra ljus att ta bilder i men håll till godo ändå!
                            Ingen signering men med silveretikett Handiwork, 41cm hög och 2,8kg tung. Visar också en bild på limningen.
                            Mvh. Birger!

Name:	067.jpg
Size:	84,1 KB
ID:	522057Click image for larger version

Name:	069.jpg
Size:	64,6 KB
ID:	522058Click image for larger version

Name:	074.jpg
Size:	52,6 KB
ID:	522059

Comment

Hej Iceman!

Skojade lite men det går faktiskt att ta rätt hyfsade bilder med en vanlig digitalkamera, min är inte avancerad på något vis men övning ger färdighet!

Tittade på min haj och den har också ett aning gulaktigt lim. Det kan ju vara så att limmet ändrar färg med åren och antar en liten gulaktigt ton? Vad säger ni andra?
                              Här kommer några bilder på min haj, inget bra ljus att ta bilder i men håll till godo ändå!
                              Ingen signering men med silveretikett Handiwork, 41cm hög och 2,8kg tung. Visar också en bild på limningen.
                              Mvh. Birger!
                              [ATTACH]101654[/ATTACH][ATTACH]101655[/ATTACH][ATTACH]101656[/ATTACH]
                              Hej Birger!

Jag har samma haj som du men i klarglas,blått och ametist och den är också limmad,precis som din.
                              Här är bilder på den (sitter på jobbet och kan inte lägga in bilderna direkt)

Sen har jag också en annan liknande haj en B-783 som inte är limmad.(kollade innan jag gick till jobbet idag)

Här är bilder på den

Vilken modell är det på din haj ICEMAN?
                              Loppisadiktus

Comment

• Hej Gaspadin!

Härliga hajar! Visst är det något klart dramatiskt med dem? Är limmet på din i blå-ametist också lite gulaktigt? Den osignerade hajen verkar ha en bra mycket öppnare mun än vad min och din andra haj har men det är kanske ingen medveten tanke med det.

Mvh. Birger

Comment

Working...
                                X