Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
FM Konstglas Ronneby / Marcolin
Collapse
X
-
Hej FM-Vänner!
Här kommer en liten mus och en grön björn! Inget märkvärdigt med det kanske men den lilla musen är signerad vilket jag sällan noterar på de mindre föremålen och den lilla björnen i just grönt utförande har jag heller inte stött på tidigare. Oansenliga kanske men ändå intressanta!
Ber om ursäkt för att fotot på musen lämnar en del övrigt att önska! Håll till godo!
Mvh. Birger!
Comment
-
Birger, din fina påskhare missade årets påskhelg, det var synd men det tar han igen nästa år.
Grön, fin nalle och fin liten mus. Trevligt att musen är signerad.
Grattis till dina inköp!
Ursprungligen postat av birger Visa inläggVi klämmer till med en gissning när vi ändå är på gång!
Vad är det här för figur?
Ja du, den här ser inte lätt ut.
Det fick mig spontant att tänka på min delfin, med grått inlägg, så min gissning får bli delfin, C-27.
Comment
-
Hej Gaspadin!
Grattis!
Ja visst, är det en björn! Det är en likadan som den Alegni hade en gissning på. Tänkte jag skulle busa lite med er. Närminnet är ju ganska kort så jag tänkte att den här gissningen ändå skulle ge lite huvudbry.
Bra tänkt Gaspadin! Ingen signering på min heller, bara en etikett!
Mvh. Birger!
Comment
-
Ja, det var en liten luring! Jättefin björn! Jag tycker det är härligt, läckert med de olika grå effekterna som vi stöter på. Härliga bilder!Ursprungligen postat av birger Visa inläggGrattis!
Ja visst, är det en björn! Det är en likadan som den Alegni hade en gissning på. Tänkte jag skulle busa lite med er. Närminnet är ju ganska kort så jag tänkte att den här gissningen ändå skulle ge lite huvudbry.
Jag har fortsatt på detta tema i en annan tråd, även om det är två nallar i ett mjukare material!
Comment
-
Grattis till en fin björn och dina nya inköp!Ursprungligen postat av birger Visa inläggHej Gaspadin!
Grattis!
Bra tänkt Gaspadin! Ingen signering på min heller, bara en etikett!
Mvh. Birger!
[ATTACH]91219[/ATTACH][ATTACH]91220[/ATTACH][ATTACH]91221[/ATTACH]
Den gröna björnen är nog inte så vanlig,mer vanlig är nog den blåa varianten som jag har.
Här är bilder på min 2 björnar,lägg märket till storleksskillnaden!
Den bruna är 13,5cm och den blå 15cm.
Härlig grå/vit bubblig effekt över det bruna den lilla nallen.
Loppisadiktus
Comment
-
Fler fina björnar! Trevligt!Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inläggHär är bilder på min 2 björnar,lägg märket till storleksskillnaden!
Läckert! Snygg effekt! Du fångade det bra på dina bilder!Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inläggHärlig grå/vit bubblig effekt över det bruna den lilla nallen.Last edited by alegni; 2011-05-01, 14:42.
Comment
-
Hej eawb!Ursprungligen postat av eawb Visa inläggTitta vad jag fick tag på! Den ser inte så märkvärdig ut när den står i hyllan men när man går nära ser man hur vacker den är.
Grattis till en jättefin skål! Håller med dig, dina närbilder av skålen gör att man verkligen kan se de vackra färgerna och härliga mönstret!
Comment
-
Fin skål med fina färger. Grattis!Ursprungligen postat av eawb Visa inläggTitta vad jag fick tag på! Den ser inte så märkvärdig ut när den står i hyllan men när man går nära ser man hur vacker den är.
Den här modellen tycker jag känns rätt så tidlös. Jättefin!
Comment
-
Hej FM-Vänner!
Här kommer en riktigt häftig kyckling! Denna fick jag hjälp med att hitta av Alegni! Så den får jag tillägna henne!
Den är fantastiskt välgjord med ametistögon och guldinlägg, här har de verkligen lagt ner mycket möda. En riktigt smarrig effekt är också att det nästan ser ut som om det rinner en tår ner från ögat!Ingen etikett eller signering men det är en FM-Ronneby kyckling!
Mvh. Birger!
Comment
men nu är han här!

Comment