Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
    Hej FM-Vänner!

I väntan på att jag ska bli klar med min påskhälsning så kommer här en riktig "bamse" till FM-fisk! Signerad B-850-260. Måtten får man som vanligt ta med en nypa salt, för denne bjässe är nästan 29cm lång samt väger ca. 1,7kg. Håll till godo!
    Mvh. Birger!
    [ATTACH]90757[/ATTACH][ATTACH]90758[/ATTACH][ATTACH]90759[/ATTACH]
    Vilken bamsefirre,den måste varit jobbig att dra in
    Loppisadiktus

Comment

• Vacker fisk, en rejäl klump glas att hantera i ett stycke.
      Hirvi
      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Hej Gaspadin och Hirvi!

Tack! Den var var faktiskt tung att dra in! Fick kämpa med den en lång stund för att få den i håven! Det är inte alltid enkelt att fånga de riktigt stora "firrarna"!

Mvh. Birger!

Comment

• Hej FM-Vänner!

Under denna korta tid som jag varit samlare av FM-föremål, så måste jag säga att det jag uppskattar mest är våra högtider! På något sätt så har våra högtider ett förunderligt, nästan magiskt sätt att förbrödra eller försystra, vårt gemensamma intresse! Högtiderna har en förunderlig kraft att lägga det gamla bakom sig och att blicka framåt, jag tycker om den speciella kraften som en familj faktiskt har. Vi som frekvent besöker FM-Tråden är ju en slags familj och när högtiderna infinner sig så håller vi sams och umgås utifrån, i detta fall, det som står oss närmast, nämligen FM-Föremålen. Jag gör återigen ett allmänt upprop! Glad påsk på er alla nya och gamla FM-Vänner och välkomna tillbaka!

Mvh. Birger!

Comment

• [
            COLOR="yellow"]GLAD PÅSK ALLA FM-VÄNNER ÖNSKAR BIRGER[/COLOR]
            Click image for larger version

Name:	006.jpg
Views:	1
Size:	147,1 KB
ID:	513396

Comment

• Det var en vacker hönsgård under Påskriset.
              Hirvi
              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Hej Hirvi!

Tack! Ja, det är lustigt vad mycket ägg, kycklingar och tuppar det kan bli utan en enda höna! Jag hoppas dock och tror, att en vacker dag ska det nog dyka upp en höna hos mig också! Glad påsk på dig och ha en härlig helg!

Mvh. Birger!

Comment

Ja, det är lustigt vad mycket ägg, kycklingar och tuppar det kan bli utan en enda höna! Jag hoppas dock och tror, att en vacker dag ska det nog dyka upp en höna hos mig också!
                  Hönan och ägget är ett vanligt filosofiskt dilemma. Frågan brukar formuleras som "Vad kom först, hönan eller ägget?" Problemet ligger i att ingen av de båda rent logiskt kan ha uppstått utan den andra; hönor kläcks ur ägg och ägg kommer som bekant ur hönor.

Om ingen FM höna flyttar in så kan vi istället ha en modern familj, dvs. olika kombinationer: plastmamma, plastpappa, plastbarn, låtsasmamma, låtsaspappa, låtsasbarn osv.

Här kommer en bild på hur en påskfamilj kan se ut. Funderingar kring det stora ägget pågår, var kommer det ifrån? Har det kommit in ett gökägg i boet?

Mina påskharar tar det nu lugnt och pustar ut, alla påskägg är utdelade.
                  Bifogade filer

Comment

• Hej Alegni!

Glad påsk på dig! Jag tittade till lite extra på det stora ägget och tänkte nog att där har nog en katt smugit in bland hermelinerna: Tankarna for till Boda och Monica Backström! Nu är det ju påsk och man får ju blanda och ge av sånt som hör påsken till men du brukar ju vara ganska FM-trogen så nu börjar jag ju undra över ditt ägg. Är det kanske ett FM-ägg ändå? Lösningen på gåtan emotses i spänd förväntan!

Mvh. Birger!

Comment

Glad påsk på dig! Jag tittade till lite extra på det stora ägget och tänkte nog att där har nog en katt smugit in bland hermelinerna: Tankarna for till Boda och Monica Backström! Nu är det ju påsk och man får ju blanda och ge av sånt som hör påsken till men du brukar ju vara ganska FM-trogen så nu börjar jag ju undra över ditt ägg. Är det kanske ett FM-ägg ändå? Lösningen på gåtan emotses i spänd förväntan!
                      Hej!

Glad påsk på dig också!

Nej, det är inget lurt med det stora ägget. Det är Boda och Monica Backström, så det var ingen gåta.

Det var faktiskt mamma höna som själv undrade över det stora ägget, hon kan nämligen inte komma ihåg att hon värpt ett sådant stort ägg! Hon tycker att det borde hon ha kommit ihåg!

Vi har ju sett mina påskharar med detta stora ägg så det är naturligtvis dom som smugglat in ägget, när mamma höna sov!!! Jag misstänker starkt att det är min spexiga påskhare som ligger bakom!
                      Bifogade filer

Comment

• Hej Alegni!

Ja, den haren är lurig den!

Mvh. Birger!

Comment

• Nu är påsken över, och min påskhare tar nu semester.

I dag tittade en annan krabat fram, som jag trodde att jag redan visat upp i tråden, men efter lite letande så kom jag fram till att nej, denna figur har jag nog inte visat upp tidigare.

Nu gör vi detta till en gissning!

Här kommer en bild, vad tror ni detta är?
                          Bifogade filer

Comment

• Nalle
                            Hirvi

Comment

• Hirvi, snabb som blixten - och rätt svar är det! Grattis!

Det är en björn, 15 cm hög, etikett men ingen signering.
                              Bifogade filer

Comment

• Hoppla
                                Vacker björn, kan den även stå på benen, tycker fötterna ser platta ut,
                                eller är det synvilla, den är väl finslipad i baken?
                                Hirvi

Comment

Working...
                                X