Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Cobe Visa inlägg
    Hittade den här lilla skålen i form av ett hjärta . Det är en studio line 17 cm lång . det jag mest undrar över vad det är för teknik som används för att få fram färgskiftningarna in den . klart skulle ju vara kul att veta när den tillverkades
    Stort grattis! Den är jättefin! Läcker!

Etikett studio line, det finns två varianter, lång eller kort text.

Är det den långa eller den korta texten på din?

Hirvi, kan nog säga några ord om tekniken.

Jag skulle uppskatta fler bilder av denna vackra skapelse, mot neutral (ofärgad) bakgrund, och i skärpa. Kanske du även kan ta några närbilder så vi ser tekniken mer i detalj. Det vore kanon om det är möjligt! Det ser ut att vara samma effekt som vi haft i tråden tidigare i form av brevpress, snigel och vas. Men för att vara riktigt säker på det så behöver vi lite fler bilder.

Den här intressanta effekten har jag sett väldigt lite av, och det gläder mig att se den dyka upp i form av en hjärtformad skål. Vet inte hur vanlig den effekten är, hur mycket man kan hitta här hemma, eller om det mesta gick på export, men hur som helst är det jättekul att den dyker upp här i tråden. Tack för att du visar upp skålen!

Comment

• Det står Genuine Handmade på den. Ska försöka ordna bilder sen om jag kan få till några bra . Ja jag var lite förvånad över färsättningen på den så det blev ju ett måste. Det syns ju att den som rått om den har varit rädd om den hela botten var täckt med en galonbit finns någon repa på den men ytterst små. Mvh
      Last edited by Cobe; 2011-04-05, 13:56.

Comment

• Hej Cobe!

Grattis till en jättefin och troligen mycket ovanlig skål! Jag skulle också se lite mer bilder av skålen, där man kan se lite mer av de fantastiska färgerna men även djup mm av skålen. Du undrade lite över skålens ålder? Jag skulle tro att den ligger någonstans kring mitten av 80-talet.

Mvh. Birger!

Comment

• Den är 60 mm hög och djupet på den är 27 mm. Svårt att få bilder som jag tycker är nått vidare har för dålig kamera.Eller kanske jag som är dålig på att sköta den rättare sagt.Hoppas att dessa bilder kan ge er något.Click image for larger version

Name:	Hjärta1.jpg
Views:	1
Size:	33,6 KB
ID:	512253Click image for larger version

Name:	Hjärta 2.jpg
Size:	28,2 KB
ID:	512254

Comment

• Tänkte passa på att fråga om dessa två pjäser också fågeln är 33 cm hög och valen är 27cm lång .Den går i ljusblå färg med ett rosa skimmer runt om det blåa . mvhClick image for larger version

Name:	Val.jpg
Size:	18,6 KB
ID:	512255[ATTACH]89308[/ATTACH)
            Bifogade filer

Comment

• Hej Cobe!

Häftiga bilder på en häftig skål! Väldigt ovanliga färger och mönster! Gav dig ju ett ev. årtal på skålen, jag backar på det eftersom jag inte är säker! Alegni kan garanterat ge ett riktigt svar.

Grattis också till en fin val Modellnr. B-878 i klar-blå-viol. Finns i priskurant från 1977 samt en vacker fasan Modellnr. C-645 i klar-grön-ambra. Finns i priskurant 1968.

Mvh. Birger!

Comment

• Hejsan Birger!
                Stort tack för din hjälp att identifiera djuren åt mig. Ja egentligen är det väl inte så viktigt med årtalet heller, tycker om skålen och gillar ju glas så det är ju därför det överfaller en iband. Så valen och hjärtskålen rammlade jag över på två dagar. Konstigt att det inte var någon som reagerat tidigare för det var ju så kallade hjälporganisationer. Har en blå delfin också lika din så den verkar finnas i många färger.Mvh

Comment

• Hej Birger!
                  Här är en bild på min delfin som jag talade om .
                  Skulle vara trevligt att se dina delfiner sammlade på en bild ?
                  MvhClick image for larger version

Name:	Delfin.jpg
Size:	35,6 KB
ID:	512257
                  Last edited by Cobe; 2011-04-06, 16:53.

Comment

• Hej cobe!

Härlig delfin! Är den blå eller är det bara en effekt av den fantastiskt blå himmlen? Jag blev lite rörig med årtalet på skålen, mer rätt ska vara slutet av 70-talet in på första hälften av 80-talet!

Självklart ska jag visa en samlingsbild på mina 3 delfiner. Håll till godo!
                    Mvh. Birger!
                    Click image for larger version

Name:	044.jpg
Size:	92,0 KB
ID:	512260Click image for larger version

Name:	045.jpg
Size:	86,3 KB
ID:	512261

Comment

• Hej Birger !

Det var trevligt att få se dom tillsammans.
                      Jättefina delfiner !
                      Gillar dessa djur fast dom kan var grymma mot varandra i mellanåt.
                      Är en slinga av blått mest klarglas i den !
                      Kan ta en annan bild av den sen så får du se.
                      Mvh
                      Last edited by Cobe; 2011-04-06, 17:37.

Comment

• Hej Cobe!

Tack! Ser fram emot fler bilder på din delfin! För en tid sedan visade jag upp min pingvinfamilj bland blommor och blad.http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post177376. Nu har några lämnat boet men mamma pingvin dök plötsligt upp! Så håll till godo!
                        Mvh. Birger!

Name:	042.jpg
Size:	94,5 KB
ID:	512266

Comment

• Ursprungligen postat av Cobe Visa inlägg
                          Den är 60 mm hög och djupet på den är 27 mm. Svårt att få bilder som jag tycker är nått vidare har för dålig kamera.Eller kanske jag som är dålig på att sköta den rättare sagt.Hoppas att dessa bilder kan ge er något.
                          Tack för bilderna! Härliga färger, och att det även var bubblor i den visste jag inte så där kom det något nytt för mig, tack! Verkligen vacker skål! Stort grattis till den!

Tidsmässigt så säger etiketten ca 1979-1982.
                          Vad jag kan hitta så fanns denna Hjärtskål, artikelnummer B-20, i produktion under 1981-1982.

Ursprungligen postat av Cobe Visa inlägg
                          Tänkte passa på att fråga om dessa två pjäser också fågeln är 33 cm hög och valen är 27cm lång .Den går i ljusblå färg med ett rosa skimmer runt om det blåa .
                          Grattis till båda dessa pjäser också!

Valen bör vara neodymium, och skiftar då i färg beroende på belysning. Prova under lysrör, och se om den blir helt blå.....

Comment

• Cobe och birger, härliga delfiner, härliga bilder. Tack!

birger, mycket trevlig grupp pingviner, vilken härlig familj! Fint fotad!

Comment

• Hej Alegni!

Tack!Tack också för den mer specifika åldersbestämningen på Studio Line etiketten!
                              Här kommer en vacker sak som flaxade in hos mig idag. En härlig häger, signerad B-158.300. Graciös och smäcker! Håll till godo!
                              Mvh. Birger!

Name:	040.jpg
Views:	2
Size:	73,6 KB
ID:	512273Click image for larger version

Name:	039.jpg
Size:	149,9 KB
ID:	512274Click image for larger version

Name:	048.jpg
Size:	42,2 KB
ID:	512272

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                                Här kommer en vacker sak som flaxade in hos mig idag. En härlig häger, signerad B-158.300. Graciös och smäcker! Håll till godo!
                                Ståtlig fågel! Grattis!

Är det etikett Handiwork

Comment

Working...
                                X