Trevlig! Den är tänkt med gummipackning antar jag, finns där urtag för metallspännen oxå? lite svårt att se på bilderna.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jag gick en runda
Collapse
X
-
Är inte så ofta på Östkusten, men tillfälle kanske ges.Ursprungligen postat av LasseC Visa inläggNär nån kommer och hälsar på
Är väldigt imponerad av din samling. Hur stor är friggeboden?
Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör
Comment
-
De här gamla konservburkarna var lite speciella. Det finns inget fäste för något spänne. Inte heller någon kant utan ovansidan är slipat plan och så är det ett helt "löst" lock som läggs på med en gummiring emellan. Jag tömde några gamla burkar och de hade klarat sig bra ingen luft i dem. Ofta när man hittar dessa burkar saknas locket. Nu har jag hittat ett par lock (vill jag minnas)Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggTrevlig! Den är tänkt med gummipackning antar jag, finns där urtag för metallspännen oxå? lite svårt att se på bilderna.
Lasse
Comment
-
Tyvärr mått enligt gamla standarden 10 kvadrat minus isolering. Man får ju bygga 15 nuUrsprungligen postat av Samlartrollet Visa inläggÄr inte så ofta på Östkusten, men tillfälle kanske ges.
Är väldigt imponerad av din samling. Hur stor är friggeboden?
DG
Comment
-
Du får väl bygga på en våning till ....eller bygga ut 5 kvadratUrsprungligen postat av LasseC Visa inläggTyvärr mått enligt gamla standarden 10 kvadrat minus isolering. Man får ju bygga 15 nu
DG
Comment
-
Man får inte bygga uppåtUrsprungligen postat av Samlartrollet Visa inläggDu får väl bygga på en våning till ....eller bygga ut 5 kvadrat
Maxhöjd 3 m
DG
Comment
-
Gräv ut under då och bygg en källareUrsprungligen postat av LasseC Visa inläggMan får inte bygga uppåt
Maxhöjd 3 m
DG
Comment
-
Nu har jag sett den. Ursnygg.Ursprungligen postat av LasseC Visa inläggDen är 65 cm hög.
Den gröna karaffen är Nr 1 i Orrefors Parfymglas Kolla så får Du se
Finns den i fler färger?
Jag tror jag har några parfymflaskor från Orrtefors.
Jag måste kolla upp det.
Upptäckte att jag inte har "taggat" de här bilderna. (Har hållit på lite då och då sedan jag fick min nya dator före jul och har nu taggat ca 7.000 bilder. Har lite kvar att göra men efter det så har jag ett lättsökt bildregister. Hurra för Vista.
)
Comment
-
Jag har bara sett det här exemplaret. Vet inte om det har tillverkats i några andra färger.Ursprungligen postat av Kecke Visa inläggNu har jag sett den. Ursnygg.
Finns den i fler färger?
Jag tror jag har några parfymflaskor från Orrtefors.
Jag måste kolla upp det.
)
Lasse
Comment
-
Dom som gjorde dessa lamparbete i glas,Ursprungligen postat av LasseC Visa inläggDen sista kan man nog använda
DG
dom var riktigt duktiga på detta, Norge var säkert med
och gjorde mycke lamparbete.
Kan man få ett litet rus, tack!
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
Comment