Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Friblåst

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Det var ingen dålig julgranskula Äjth. Det krävs en bra stor gran till dessa.............
    för att inte tala om julgransfoten, huva.

Comment

Så där ja, diameter skrev du inte, för att försilvringen skall vara ok så måste dom vara täta i ändan, det sitter en kork i min med vax i mellan, men korken är inte riktigt tät så även min har mister i försilvringen.
      Hirvi
      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Omkrets: 87 cm. Pluggen av vax måste ju tas bort när kulan ska "spetsas" så försilvringen blir ju ankommen hur som helst, det är lite synd!!
        Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
        Så där ja, diameter skrev du inte, för att försilvringen skall vara ok så måste dom vara täta i ändan, det sitter en kork i min med vax i mellan, men korken är inte riktigt tät så även min har mister i försilvringen.
        Hirvi
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
          Omkrets: 87 cm. Pluggen av vax måste ju tas bort när kulan ska "spetsas" så försilvringen blir ju ankommen hur som helst, det är lite synd!!
          Nej pluggen fick aldrig tas bort, ingen luft fick komma in efter försilvring, halsen på kulan sattes ned i ett hål (fäste)
          min kula var 96 cm runt om, ganska lik din i storlek, dom var ju i stort sett friblåsta så lite varierade det.
          Hirvi
          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Ah, då förstår jag! Visst måste det ändå ha varit så att dessa kulor fick sina skador, utomhus som de var,att den långa "öppningen" bröts av och insidan anfrättes av väder och vind?

Nej pluggen fick aldrig tas bort, ingen luft fick komma in efter försilvring, halsen på kulan sattes ned i ett hål (fäste)
            min kula var 96 cm runt om, ganska lik din i storlek, dom var ju i stort sett friblåsta så lite varierade det.
            Hirvi

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
              Ah, då förstår jag! Visst måste det ändå ha varit så att dessa kulor fick sina skador, utomhus som de var,att den långa "öppningen" bröts av och insidan anfrättes av väder och vind?
              Många har nog gått sönder under årens lopp, men stod dom i finrabatten på trädstativ så stod dom nog där i många år,
              min har varit med om några flyttar nu och klarat sig, den sitter uppe (ute) året runt.
              Hirvi

Comment

Fint att du har en trädgård att låta den husera i!
                Många har nog gått sönder under årens lopp, men stod dom i finrabatten på trädstativ så stod dom nog där i många år,
                min har varit med om några flyttar nu och klarat sig, den sitter uppe (ute) året runt.
                Hirvi

Comment

Fant igjen flaggstangkulen fra mine tippoldeforeldres flaggstang

Utvendig malt med "sølvmaling" (aluminium?).

mvh
                  Banden
                  Click image for larger version

Name:	10544948_10152539600390575_1319363752_n.jpg
Views:	1
Size:	53,0 KB
ID:	557645

Comment

Working...
                  X