Har lite dåligt med tid idag och imorgon men skicka en påminnelse på torsdag så ska jag plocka fram den.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Friblåst
Collapse
X
-
SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Den satt som en smäck bland ormbunkarna, mycket vackertUrsprungligen postat av Hirvi Visa inläggDet finns mycke olika kulor och fötter därtill,
kul att se på era alster!
Nu har min kula fått en piedestal här i trädgården,
när jag var liten var det många här i Fåglavik,
nu är jag nog ensam, tror jag!
Hirvi
--eller hur det nu va.
Comment
-
En gardinstång som inte håller för gardiner (!) borde vara mkt sällsynt ! Jag har sett 2-3 gardinstänger i tunnt brunt glas och samtliga har varit skadade på ett eller annat sätt. Det finns gardinstänger bevarade som inte är ihåliga men dessa är då i stället ganska tunga att sätta upp. Det vanligaste var att man hade lösa glasknoppar som man sätte på vanliga trä stänger och dessa kan man om man har lite tur fortfarande hitta på någon auktion..Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?
Comment
-
Ja, jag blev glad när jag fick den till ett mycket överkomligt pris. Den skulle ju användas i det nyrenoverade sovrummet men tålde inte tyngden från långgardiner i ett mycket tunt material, om man endast har en sommarlätt gardinkappa funkar det nog.
Även denna är blåst i brunt glas, den ena änden har en mer kopparlyster och den andra har guld i sig.Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Hallå Äjth!Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg:-) Och jag fann idag en trädgårdskula, det är så man blir tårögd!
Va kul att du hittat en sådan, dom måste vara väldigt sällsynta, den jag har från bruket har en diameter på ca 30cm och smal hals, den skulle vara gjord på 1920 talet, men det är möjligt dom gjordes några år till, dom äldre blåsarna talade om dom men det gjordes ingen under min tid, du får lägga in en bild på din kula.
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Ja jag ska lägga in en bild men just nu ligger den i badkaret och väntar på att bli rejält rengjord.Ursprungligen postat av Hirvi Visa inläggHallå Äjth!
Va kul att du hittat en sådan, dom måste vara väldigt sällsynta, den jag har från bruket har en diameter på ca 30cm och smal hals, den skulle vara gjord på 1920 talet, men det är möjligt dom gjordes några år till, dom äldre blåsarna talade om dom men det gjordes ingen under min tid, du får lägga in en bild på din kula.
HirviSyn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Japp! gravkulorna var mindre.Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggJa jag ska lägga in en bild men just nu ligger den i badkaret och väntar på att bli rejält rengjord.
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Då ska vi se! Det är alltd spännande att se vad som finns inuti - här var det musbajs och ett mkt gammalt skelett och skalle, troligen från en näbbmus. Nedre delen är ju avslagen, och försilvringen si och så med. Har inte rengjort den med vatten på insidan. Det känns inte ok. Men den återspeglar omgivningen som synes - ändå!. Omkrets:Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
Comment