Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Järnbrist.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Det är synd att man inte har kunnat vara med och visa bild på det järnföremålet mag har nu när det har hettat till så pass.
    Men jag kan ju besktiva målande, jag har ett städ som väger kanske lite över
    100kg är rätt så högt i förhållande till dess längd.
    Har haft ett som vägde 325kg också, ni vet ett sådant som man inte skulle
    tappa på bara foten.
    I dag känner jag mig riktigt pigg på att skriva massor, man tyvärr så ligger
    nätet nere vilket gör det lite svårt.

Comment

Nätet återfunnet. Kul med lite kallt stål. Vackra knivar. Har trots vädret varir på loppis. Blev två nya pressjärn för en billig penning.Plus lite annat. Järn är mångsidigt och kan nyttjas på många sätt. Morteln har delat sig men ansågs tydligen så värdefull att den skickades till smeden för lagning. Borrad genom öronen, formad runt botten i en gjord skåra. Upp på andra sidan genom örat och fäst. Har visat den förut men här går det bra med storbilder.
      Bifogade filer

Comment

En mortel som talar till En. Den säger Joho här är jag och mig inte vara gjord i går, jag är äkta vara gjord för att användas.

Städet innan hur stort är det?

Comment

Härligt med lagningar på funktionella prylar. Ger dem ofta ett mervärde i mina ögon.
          Gud gjorde några perfekta huvuden,
          resten satte han hår på.

Comment

Många liksom jag hade säkert problem med både ström och dator i helgen. Visst är ström bra att ha men ibland kan annat ljus vara rogivande. Spiklyktan kom till heders i helgen.
            Bifogade filer

Comment

Kan man få se spiklyktan utan ljus innifrån?
              Gud gjorde några perfekta huvuden,
              resten satte han hår på.

Comment

Har inte så mycket järn. Har inte sett något målat tidigare i tråden så jag får väl bidra med denna "tazza".
                Bifogade filer

Comment

På första bilden såg det ut som tantgodisporslin men det blev bättre! Är det emalj eller målat?
                  Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
                    På första bilden såg det ut som tantgodisporslin men det blev bättre! Är det emalj eller målat?
                    Den är emaljerad och gjord i två delar.

Var på väg förbi den i affären för jag fick precis samma känsla som du. Tänkte bara kolla märkningen och fick en liten chock när jag lyfte på den och kände tyngden

Comment

Lite gräll men häftig E.B. Sladden ville se spiken i dagljus. Här kommer den tillsammans med en hållare till handlykta. Är nog dags att blåsa det sista järnet. Kul har det varit att se järn av alla sorter och storlekar. Blir säkert så att ett eller annat järn även i fortsättningen visas.
                      Bifogade filer

Comment

Tiden går och snart är tidpunkten inne för tackjärn.

Comment

Vi returnerer til jern i overstørrelse. Her er en af de kanoner som står udenfor mit kontor. Og altså ikke min, men alligevel kan vi glæde os over lidt jern.
                          Bifogade filer

Comment

Og lidt i den anden ende. Lysesaks. I jern er de usædvanlige i Danmark. Næsten alle er i messing, men her er et par stykker (som jeg tidligere har vist)
                            Bifogade filer

Comment

Danska försvaret verkar vara välutrustat vad gäller den senaste teknologin på kanonfronten. Lysesaksar i järn kanske är vanligare här än i Danmark. Har några stycken varav merparten är av järn.

Comment

Jag är jäkligt glad att jag inte har någon ljussax i mässing, eller det är jag inte, har haft en med smidda skänklar från 1600-talet och den hade jag kunnat visa här om jag haft den kvar.
                                I kväll öppnas min telelinje upp får man hoppas på och då skall vi smida emedan varmet är järn.

Comment

Working...
                                X