Huggverktyget är en "tjäckla" reserverar mig för stavningen. Den används till att hugg ur tex degtråg.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allmogegissningar
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Dykar`n Visa inläggHuggverktyget är en "tjäckla" reserverar mig för stavningen. Den används till att hugg ur tex degtråg.Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Comment
-
Spän ,,,,,, så långt rättUrsprungligen postat av Äjth Visa inläggNgn form av spänn-verktyg?
Saknas några bokstäverAtt man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Comment
-
Spänt?Ursprungligen postat av Lars H Visa inläggSpän ,,,,,, så långt rätt
Saknas några bokstäverSyn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
så rätt så,,men vad är detUrsprungligen postat av Äjth Visa inläggSpänt?Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Comment
-
Ursprungligen postat av FBQ Visa inläggDen sista är en klave, att sätta runt kons hals (eller geten, beror på storlek, har svårt att jämföra med tändsticksasken så här på fritt mått)
Vet inte om du har rätt om yxsliparen, har sett dem emellanåt, så det har i sådana fall varit ganska vanligt med "fegisar" men visste inget om funktionen.Ursprungligen postat av Dykar`n Visa inläggHuggverktyget är en "tjäckla" reserverar mig för stavningen. Den används till att hugg ur tex degtråg.You are all the winners, you are all the best, men i denna gåta, Guygil visste mest!Ursprungligen postat av guygil Visa inläggfårsax, mätklave,del av gångjärn, nån form av huggjärn men den sista vet jag inte
Jag gratulerar Guygil och er andra med en liten sång! Bra gissat!
Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.
Comment
-
Spänt, då tänker jag på ett föremål att spänta t.ex tunna träspån med.Ursprungligen postat av Lars H Visa inläggså rätt så,,men vad är detSyn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Går det att göra med den härUrsprungligen postat av Äjth Visa inläggSpänt, då tänker jag på ett föremål att spänta t.ex tunna träspån med.
Om man är skicklig på handAtt man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Comment
-
Vad kan man mer göra?Ursprungligen postat av Lars H Visa inläggGår det att göra med den här
Om man är skicklig på handSyn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Bygga husUrsprungligen postat av Äjth Visa inläggVad kan man mer göra?Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Comment
-
Aha, man snyggade till timret med den? eller?Ursprungligen postat av Lars H Visa inläggBygga husSyn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
Comment