Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är det som händer med Bukowskis???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Jag menade inte heller att vara gnällig, syftet med mitt inlägg var snarare att jag har full förståelse för att man inte lägger så mycket krut på värderingar av föremål som bara ger några hundralappar, och att det är upp till konsumenten att undersöka själv. Inget behov att ta upp den saknade tavlan heller, jag pratade ju direkt med dem när det hände.

Comment

Hallå,
      Har nyss skickat mail till Niklas Sörderholm som är ansvarig chef på BukowskisMarket:

Ämne PES
      Avsändare kim.von.platen@jobbet.utfors.se Add contact
      Mottagare niklas.soderholm@bukowskis.com Add contact
      Datum Idag 16:04
      Externt länkade bilder i meddelandet har blockerats. Visa bilder

Hallå Niklas,

Vet inte om vi har stött ihop men jag känner mänga av dina kollegor och vill tacka för

fin service när jag sålde lite pryllar hos er. Men jag skriver för att informera om att alla

inte är lika nöjda som jag.

Saken är den att jag är ansluten ett samlarforum kallat PES (precis en sån) och där har man ställt frågan vad som håller på att hända på Bukowskis? Slarviga och okunniga värderingar och utrop. Brist på lyhördhet. Dålig service, alltså, vilket skadar varmärket eftersom 1000-tals intresserade tittar och debatterar på denna marknadsplats för kunskaper, idéer och erfautbyte.

Föreslår att du eller någon gogglar in på PES, tar del av kritiken och kanske lämnar några svar eller förklaringar.

För att kunna skriva inlägg på PES måste man vara ansluten, men det är inte så knepigt. Du kan också maila svar till mig så kan jag vidarebefordra era synpunkter.

Hoppas du uppfattar mitt nödrop för vad det är, en möjlighet att marknadsföra gamla ärorika Buckan.

So long och med vänlig hälsning

Kim

Comment

Ursprungligen postat av Hermes Visa inlägg
        Jag menade inte heller att vara gnällig, syftet med mitt inlägg var snarare att jag har full förståelse för att man inte lägger så mycket krut på värderingar av föremål som bara ger några hundralappar, och att det är upp till konsumenten att undersöka själv. Inget behov att ta upp den saknade tavlan heller, jag pratade ju direkt med dem när det hände.
        Fast konsumenten betalar ju provisionsavgift, då har jag knappast förståelse för att uppgifterna från ett sånt seriöst företag är felaktiga. Särskilt inte om någon påtalat det för dem.
        Det torde vara ännu viktigare för Bukowskis att ha en minimal felmarginal eftersom jag kan tänka mig att folk resornerar som så att " om bukowskis säger så, då stämmer det "
        Sen vet jag inte om felmarginalen hos Bukowskis är så stor eller om det är det selektiva minnet som kanske spökar. Vet inte hur många objekt de säljer/dag.

Men som sagt, det skrämmande i det hela är att man inte redigerar/plockar bort annons när någon säger till dem.
        Pes är mitt google.

Comment

Fel kan det säkert bli hos alla som sysslar med auktioner.
          Under mina 30 år i Stockholm så var jag både köpare och säljare hos Bukowskis. Hade inga problem med varken det första eller andra.
          Både "stora" och lilla Bukowskis var lyhörda och löste problem om sådana uppstod. Bukowskis Market har jag ingen erfarenhet från. Var ofta kund hos Auktionskompaniet och det fungerade bra.
          Att dom inte går in och ändrar när fel påpekas är inte bra,

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
            Fel kan det säkert bli hos alla som sysslar med auktioner.
            Under mina 30 år i Stockholm så var jag både köpare och säljare hos Bukowskis. Hade inga problem med varken det första eller andra.
            Både "stora" och lilla Bukowskis var lyhörda och löste problem om sådana uppstod. Bukowskis Market har jag ingen erfarenhet från. Var ofta kund hos Auktionskompaniet och det fungerade bra.
            Att dom inte går in och ändrar när fel påpekas är inte bra,
            Hallå Ulferic,
            Att ändra bekrivningen av ett föremål under pågående nätauktion skulle ju innebära att några bjuder på A till ett utrop och andra bjuder på B till ett helt annat. Då blir det knepigt både för den som kanske bjudit för lågt och den som bjudit för högt.
            Om ett förmål är fel identifierat/beskrivet och/eller har fel värdering bör det lyftas ut och ev köpare som lagt bud bör informeras.

So long...
            Last edited by Kim von Platen; 2011-01-27, 17:59.

Comment

Är nog riktigt Kim men möjligheten finns säkert om varan inte har några bud. Hur dom gör när bud är lagda vet i tusan.

Comment

Med 15 timmar kvar på auktionen i fråga kan jag bara konstatera att den fått två bud och att attributionen fortfarande är felaktig. För övrigt kan jag tipsa om att tre vaser i samma serie finns på Erikshjälpen i Vänersborg för under tjugan styck. Antikladan i Lilla Edet har oxå en; har för mig att priset var långt under en stor stark. Låt oss hoppas att det är en vilsen Göteborgare som slagit till...

Mv
                Emil

Comment

Hallå, vill bara föja upp tråden med att meddela att B:s kommer med svar/förklaring. När, det vet jag inte. Vi får vänta och se. So long...

Comment

De "finska" vaserna gick för 350:- + avgifter.

Ett annat frågetecken:

Köp och sälj konst och design på Bukowskis. Hos oss hittar du allt inom inredning och design, möbler, konst, smycken & klockor. Onlineauktioner. Liveauk...

Hadeland?

MvH
                    Emil

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                      Hallå Ulferic,
                      Att ändra bekrivningen av ett föremål under pågående nätauktion skulle ju innebära att några bjuder på A till ett utrop och andra bjuder på B till ett helt annat. Då blir det knepigt både för den som kanske bjudit för lågt och den som bjudit för högt.
                      Om ett förmål är fel identifierat/beskrivet och/eller har fel värdering bör det lyftas ut och ev köpare som lagt bud bör informeras.

So long...

Hej Kim!
                      Jag har vid flertalet tillfällen mejlat till Bukowskis market när objektbeskrivningarna varit felaktiga. Vid samtliga av dessa tillfällen har objektet tagits ut ur katalogen, beskrivningen ändrats och auktionen satts om. Alla gamla bud således borttagna.
                      För övrigt tycker jag det funkar rätt bra hos dom.

Även på AP har detta disskuterats, även fast jag nu inte ger ett vitten för den sidan!
                      Mvh

Comment

Auch

Pes är mitt google.

Comment

Det skrevs en del om den vasen när det hände, och det är väl frågan om det inte var köparen som gjorde bort sig i det här fallet. Uppsala Auktionskammare stod fast vid sin värdering även efter auktionen. Jag vill minnas att de sa att alla experter i lokalen var överens om att det var en senare vas i äldre stil vilken inte borde ha betingat ett så högt pris.

Comment

Ok, men då måste det varit flera köpare som gjort "bort" sig då flera var med upp till miljonen. Hade varit intressant att få höra Kaptenens uttlande om denna.
                            Pes är mitt google.

Comment

Här är den artikeln jag läste:

Comment

Ursprungligen postat av Hermes Visa inlägg
                                Tack för länken Hermes. Jag kan inte bedöma vem som har haft rätt eller fel, men visst kan man spekulera i huruvida ett (två?) auktionshus kontra x antal internationella budgivare och fråga sig vem som hade mest kött på benen denna gång.

Jag skrev det dock inte i ett negativt eller positivt syfte, utfallet blev väl riktigt bra både för säljare och auktionshuset. Jag tror fortfarande att det selektiva minnet spelar in när man upptäcker fel på auktionssidor eller i verkligheten för den delen också. Skulle man göra en sammanställning på x antal utlagda annonser och därefter få fram x antal fel så tror jag felmarginalen är relativt liten. Därmed inte sagt att det är ok, men kanske förstårligare.
                                Pes är mitt google.

Comment

Working...
                                X