Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loppis Addictus ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Loppis Addictus ?

Jovisst har jag hört och pratat med dem som gömt fynden i bilen en längre tid, som smugit ut tidigt tidigt om helgen för att huttrande stå och frysa framför ett plastband i skogen, men att jag skulle hamna där själv! drabbad av Loppis addictus. Jo, det HAR hänt att jag lånat pengar för att handla, om än ett mkt kortsiktigt och temporärt lån, men nu är jag där IGEN!!! Låna av mig själv, hm? på nästa lön, jamen det vore ju så roligt att att kika in i eftermiddag hos loppishuset, de har haft stängt under sommaren och annonserande idag: MYCKET NYTT! Jag kan bara föreställa mig! Ska jag bara åka dit och TITTA kanske? men jag vet hur DET kan sluta - "kan jag få lägga undan den där? kommer in i nästa vecka och betalar, har inte tillräckligt på mig. Och naturligtvis är man bundis och DU med de flesta handlarna, allt enligt Loppis Addictus jävlighetslag och de VET, vet att jag kommer tillbaka för att hämta DEN och betalar oxå då.
    Men boten då, vad kan den vara, flyga till Kanarieöarna och hysa in sig på ett nybyggt hotell allra längst bort på stranden där inga fynd kan göras ens av kanarisk art. Men till resan krävs pengar! då måste jag sälja lite mer, men framför allt skaffa mig lite nya, trevliga saker! Loppis Addictus! oh, tärande!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Jättebra skrivet. Måste tyvärr erkänna att jag känner igen mig. Slav under begäret och ständigt på jakt efter kickar(fynd).

Comment

Ja det är skönt att veta att man inte är ensam. Idag blir det en tur till Göteborg! Fyndade lite igår oxå. Bland annat den gamla flaskan jag har uppe på Glas.

Comment

Ursprungligen postat av Äjth
        Ja det är skönt att veta att man inte är ensam. Idag blir det en tur till Göteborg! Fyndade lite igår oxå. Bland annat den gamla flaskan jag har uppe på Glas.
        Får man titta på dagens fynd om man ber lite snällt? Vad blev det?

Comment

Det blev blå eld, bo borgström glas, tekoppar rörstrand, rihimäkiglas, lite dansk keramik, tyger, lite smått och gott.

Comment

Ursprungligen postat av Äjth
            Det blev blå eld, bo borgström glas, tekoppar rörstrand, rihimäkiglas, lite dansk keramik, tyger, lite smått och gott.
            Vilka tekoppar var det? Smått och gott låter spännande. Kan tänkas något av detta dyker i forumet?

Kan du tipsa om bra ställen i Göteborg?

Comment

Tekoppar Puck, 70-tal.Hisingen i Gbg är bra där finns flera antik-loppisar på samma gata alldeles i närheten av Myrorna. Ett och annat kanske dyker upp här, man vet aldrig.

Comment

Mani på loppisar

Att gömma loppisfynden i bilen är väl helt ok. Själv har jag skänkt saker till Emmaus för att sedan "fynda" dem några månader senare

Comment

Susiflätan. Menar du detta! Berätta gärna, jag får nu dagens första breda leende.

Comment

Ursprungligen postat av Susiflätan
                    Att gömma loppisfynden i bilen är väl helt ok. Själv har jag skänkt saker till Emmaus för att sedan "fynda" dem några månader senare
                    Snacka om rundgång.

Comment

Nog har det ju hänt att man har ibland sålt eller gett bort någon grej som man sedan fått ångra. Och en tid senare börjat hålla upp ögonen för man kanske har tur och hittar den igen...
                      Hade en gång den blå kylväskan av S.Bernadotte, sålde den och ångrade mig!
                      Sånt är livet

Comment

För mig har Loppis Addictus inneburit att sovmornar är ett minne blott. Jag måste iväg på den där loppisen. Ligger jag någon gång kvar och myser under täcket slutar det med att jag går och grämer mig.

Jag brukar jämföra loppissjukan med golf: Man smyger iväg från familjen tidiga mornar och går långa rundor. Bara måstemåstemåste iväg trots dåligt väder om de så bara är en niohåls. Sen går man bara och funderar på när man kan komma iväg nästa gång. Sen förstås snacket om den ultimata banan, var den ligger, vem som varit där och hur man ska försöka åka dit nån gång.

Tänk om det fanns handicap i loppis också.
                        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                        Konfucius

Comment

Spänningen.......Finns det något.......Nästa bord......Nästa bord.
                          Känslan som är obeskrivbar när det riktiga fyndet ligger där.
                          Jag har även hittat denna känsla när jag letar fakta.....som i mitt fall FM Konstglas.....Är vi många som är så här eller.......Är man NÖRD

Pjotr

Comment

Vi är nog väldigt många. Nördar har roligt!!

Comment

Glad i hågen åker man genom skogen klockan 4 , ser en loppisskylt som man inte har sett förut, lappen med öppet sitter ovanpå. Tvärnitar, i med backen och in på den lilla skogsvägen och åker ett par hundra meter. Parkerar och går in i det lilla skjulet som stog med vidöppna dörrar fullpackat med grejer. Tar upp något intressant, börjar titta efter ägaren. Då slår det mig att klockan är 4 på MORGONEN! Ställer ifrån mig saken och smyger därifrån.....
                              Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Working...
                              X